Xtravel inleder 2017 med ny skidleverantör

Skid- och surfresebyrån Xtravel och skidmärket Rossignol har valt att samarbeta med varandra under 2017.
Framförallt kommer Rossignols skidor och bindningar att synas under pjäxorna på alla Xtravels guider under kommande skidsäsong.

"- Vi är superpeppade på att få åka med riktigt bra utrustning denna säsong. Vi har många kräsna guider som gärna vill ha nya top of the line skidor varje säsong och vi vill såklart supporta dom så mycket vi kan. Och såklart hoppas vi även att våra gäster tar tillvara på chansen att testköra skidorna." säger Xtravels Ski Manager Patrik Lakén.

Xtravel har en hektisk skidsäsong framför sig med roadtrips i Japan, Kanada, USA, och såklart guldkornen i Alperna; Alagna och Engelberg.

”- Det är många som har tömt spargrisen i år för att komma iväg på deras kanske enda skidresa och ingen är ju gladare än oss att dom vill åka med Xtravel” säger Mattias Lindmark, marknadsansvarig på Xtravel.

Totalt är det ca 350 personer som fått plats i år på Xtavels limiterade skidresor där man verkligen vill åka så mycket pudersnö det bara är möjligt.

Calle Geremo från Rossignol ser fram emot en riktigt snö – och actionfylld vinter tillsammans med Xtravel

"-Känns otroligt roligt att vi på  Rossignol får supporta deras guider med skidor och bindningar från vår mycket uppskattade 7-series freeride skidor. Här får vi verkligen möjligheten att ge dem det rätta verktyget för att i sin tur ge deras gäster en upplevelse utöver det vanliga”

Rossignol är ett ikoniskt varumärke för vintersport och erbjuder ett brett utbud av produkter för både amatörer och experter inom alpin skidåkning, längdåkning och snowboard.

I Rossignol Group ingår Rossignol, Dynastar, Lange, Risport och Kerma.

Rossignol grundades 1907 av Abel Rossignol som då var snickare i ett textilföretag. Under 1950-talet, då företaget köptes av Laurent Boix-Vives ändrade man inriktning och skidtillverkningen tog över. Ett genombrott kom 1960 vid de olympiska spelen i Squaw Valley, California, när Jean Vuarnet från Frankrike vann slalomtävlingen på företagets skidor.