Personalnytt på ITT Water & Wastewater AB

Sören Jensen på toppjobb inom koncernen och Fredrik Åkesson ny Marknadschef

Sören Jensen har från och med september tillträtt som Vice President and Director of Strategy & Business Development på ITT Residential & Commercial Water, i Chicago USA. På ITT Water & Wastewater AB har Sören Jensen haft olika befattningar inom marknad, affärsutveckling och teknik. Det senaste året har han arbetat som marknadschef med ansvar för Sverige.

ITT Residential & Commercial Water är en global koncern som säljer pumpar och systemlösningar till främst VVS-, industriella- och kommunala applikationer och kunder. Företaget omsätter 1,3 miljarder dollar och har 4000 anställda.

Ny Marknadschef för ITT Water & Wastewater Sverige är nu Fredrik Åkesson. Fredrik har varit inom ITT koncernen sedan 2003. Han kommer närmast från ITT Water & Wastewaters organisation i Latinamerika, där han har arbetat som Marknadschef. Dessförinnan har Fredrik arbetat som affärsutvecklingschef för gruvorna på moderbolaget samt som Area Manager på ITT International.

För mer information kontakta:
Karl Sohlberg, Sverigechef
ITT Water & Wastewater Sverige
karl.sohlberg@itt.com

• Industri, tillverkning

• sören jensen
  • fredrik åkesson
  • flygt pumpar
  • pumpar
  • itt water & wastewater ab

Camilla Lundgren

Presskontakt Kommunikationsansvarig 08-475 61 61