[SE] YOUNICORN VITAMINS - It starts with YOU

[New York & Stockholm, 05.12.2019] – Efter tvåårs affärsutveckling är Younicorn Vitamins nu tillgängligt för världen. Younicorn Vitamins erbjuder kosttillskott där alla recept är framtagna med inspiration från akademiska studier.

Delägare Nina Almgren (@cancerhero); investerare, receptkreatör, bollplank och mamma till två. Nina blev självutnämnd sidekick till hennes bortgångna mans neuroonkolog när hon läste på och föreslog allt hon kunde finna inom nya cancerforsknings upptäkter för Glioblastoma. VD, Oscar Berlin, lämnade storbolags skönhetsbranschen efter fyra år med frågeställningen varför produkter inte kan vara mer transparenta. Han ifrågasatte också om vitaminer kunde vara 100% naturliga, ekologiska och veganska och så föddes Younicorn Vitamins.

Younicorn Vitamins har funnit naturens motsvarigheter för tablettslagningsindustrins syntetiska bindings- och smörjningmedel resulterande i kallpressade tabletter med ENDAST aktiva ingredienser. Med endast ekologiska råvaror, erbjuds konsumenter 100% transparenta leverantörskedjor vilket innebär att man kan veta vilka alla bönder/producenter är runtom i världen. Alla ingredienser visas procentuellt och summeras till 100% dvs inget döljs, det finns bara 100% naturliga ingredienser och 0% syntetiska tillsatser.

We wanted a quick fix for our nutrient kicks!Co-founders Oscar Berlin & Nina Almgren

Younicorn Vitamins är för den medvetna konsumenten som är intresserad av hälsa och skönhet. YOU:Care är bolagets CSR program där YOU:Recycle är ett eget globalt pantinitiativ, YOU:Compensate klimatkompenserar hela logistikkedjan och YOU:Donate ger en skolmåltid till en FN finansierad skola i Etiopien per produkt såld.

Alla dessa ekologiska ingredienser finns i produkterna: Spirulina, Chlorella, Acerola, Guarana, Pre-biotisk Agave Inulin, Matcha, Mesquite, Nypon, Camu Camu, Baobab, Ingefära, Acai, Ginseng, Reishi, Gurkmeja, Svartpeppar, Ashwagandha, Maca och Tulsi.

• Försäljning

Kategorier

• #younicornvitamins #younicorn #vitamins #superfoods #organic #natural #vegan #plantbased #wholefoods #transparentsourcing #recycle #climatecompensate #donate #supplements

• Stockholm

We wanted a quick fix for our nutrient kicks. Co-founders Nina Almgren (@cancerhero) and Oscar Berlin created the world's first cold pressed multi-ingredient superfood tablets. 100% organic, natural and vegan with 0% additives. 100% transparent sourcing.

Oscar Berlin

Presskontakt VD