Yamaha presenterar STORIA elektroakustiska gitarrer

Nya, stilfulla och inspirerande elektroakustiska gitarrer med vackra finishar och detaljer, som kan bli en krydda i ditt hem och som inbjuder till kreativitet vid första anblicken.

20 Juni, 2019 – Idag presenterade Yamaha STORIA, en serie av tre elektroakustiska gitarrer, lika eleganta som de är njutbara att spela på. Gitarrerna togs fram med nybörjare och framtida gitarrister i åtanke, med inbjudande konturer, smala halsar, bekväm stränghöjd och mjuka kanter på greppbrädan. Allt detta för att de ska vara lätta att plocka upp och spela när än inspirationen uppkommer. Samtidigt är gitarrernas stilfulla färgkombinationer visuella statements som kan bli till en smakfull inredningsdetalj.

Men STORIA är mer än bara attraktiva instrument för nybörjare. Utöver de tilltalande finisharna, smakfulla inläggen och champagneguldfärgade stämskruvarna är de riktigt bra byggen, med solida lock, stallstift i mässing och Yamahas passiva mikrofonsystem SRT, som ger en varm och naturtrogen ton när man pluggar in instrumentet.

Alla tre STORIA-modeller har FS-kropp (Concert shape) med mahogny i botten och sidor, nato-hals med greppbräda av valnöt, sadlar av urea och 25” skallängd.

Målade insidor och inlägg runt ljudhålet kompletterar designen.