Elmia Automation: Designade för problemfri drift

Elmia Automation: Designade för problemfri drift

Snabb, säker och pålitlig. MOTOMAN-MPP3 deltarobotar från Yaskawa är designade för minsta möjliga driftstopp med centralt draget kablage och automatisk smörjning av lederna.

Den 4-axliga deltaroboten MPP3S är den kompakta motsvarigheten till den något större MPP3H. Tack vare en slimmad design kan båda dessa snabba robotar användas överallt där krävande plockarbete utförs. Framför allt i trånga utrymmen. Den fjärde rörliga axeln, själva handleden, är också betydligt bättre än hos jämförbara modeller. Den kan flytta en last på upp till 3 kg med en oöverträffad hastighet: mellan 150 slag per minut vid 3 kg och 185 slag per minut vid 1 kg belastning.

För att spara utrymme kan de här MOTOMAN-robotarna monteras direkt ovanför transportbandet, med ett fotavtryck på endast 650-750 mm i diameter. Sin nätta storlek till trots, har de ändå ett stort arbetsområde, 800 respektive 1300 mm.

Viktiga fördelar

• Stort arbetsområde trots litet fotavtryck
  • Banföljning med stor precision vid höga hastigheter.

-----------------------------------------------

För ytterligare information kontakta Cecilia Benze, cecilia.benze@yaskawa.eu.com eller 0732-048 851.