​​​Gör ett hälsotest på din robot!

​​​Gör ett hälsotest på din robot!

Med hjälp av vårt fettanalysprogram (FAP) kan du få en aktuell bedömning av konditionen och den förväntade livslängden på robotväxlarna.

Analysen ger en bedömning av robotens kondition, och ger dig en möjlighet att planera in förebyggande åtgärder och växelbyten. Du undviker onödiga skador och produktionsstopp. Enklast är att låta oss ta ett prov på växelfettet i samband med ett ordinarie underhålls- eller servicebesök. Vi analyserar därefter proverna och skickar en rapport med förslag till åtgärder. Du kan också beställa en sats med provtagningsburkar och skicka fettproverna till oss för analys.

Gränsvärden

En normal koncentration av metallpartiklar ligger under 0,05%. Om värdet överskrider den nivån, är det lämpligt att först byta ut fettet och därefter göra en uppföljande analys efter en månad. Vid mätvärden över 0,1% är risken för skador väldigt stor.

Viktiga fördelar

• Undvik onödiga överraskningar och stillestånd på grund av ett växelhaveri.
  • Ger dig möjlighet att planera in ett växelbyte i god tid.
  • Kontakta oss

YASKAWA Nordic Serviceavdelning, ”First line support”, telefon 0480-44 66 88, eller via epost: service.se@yaskawa.eu.com

-----------------------------------------------

För ytterligare information kontakta Cecilia Benze, cecilia.benze@yaskawa.eu.com eller 0732-048 851.