En snabb robot godkänd för hantering av livsmedel

En snabb robot godkänd för hantering av livsmedel

Motomanroboten GP8 FGG HS är inte bara en snabb sexaxlig robot med hög noggrannhet utan också särskilt utformad för användning inom livsmedelsindustrin. Roboten har den höga skyddsklassen IP67 som standard och ett livsmedelsgodkänt smörjfett. Den har också ett ytskikt som är lätt att rengöra samt en speciell rostskyddsbeläggning som skyddar vid användning under aggressiva miljöförhållanden.

Med en hög noggrannhet och en slimmad platsbesparande design är GP8 FGG HS idealisk för en mängd olika uppgifter inom hantering eller paketering.

Översikt:

• Hygienisk ytbeläggning optimerad för livsmedelshantering
  • Smidig design
  • Hanteringsvikt 8 kg
  • Räckvidd 727 mm
  • Montering på golv, vägg eller takhängd

Kontakta försäljningschef Niklas Richardsson, 0480-41 78 01 (niklas.richardsson@yaskawa.eu.com) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 540 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.