Femtionde ArcWorlden såld!

Femtionde ArcWorlden såld!

Motoman ArcWorld är en kompakt robotcell med allt som behövs för att snabbt komma igång med robotsvetsning. Fördelen är att den tar liten plats, knappt fyra kvadratmeter. Leverans-tiden är kort, cirka fyra veckor. Den är också lätt att installera och köra igång.Nu har Yaskawa Nordic sålt den femtionde anläggningen.

ArcWorld är en prisvärd CE-märkt standardcell för bågsvetsning med robot av små till medelstora detaljer. Den har två stationer med en lägesställare i varje. Dessa kan vara av samma sort, antingen för vertikal eller horisontell rotation av objektet. Eller en av varje, om man vill ha två olika flöden genom robotcellen. Den ger förstås också möjlighet till obemannad drift. Läs mer på www.arcworld.se

Sedan slutet av 2013 har Yaskawa Nordic AB i småländska Torsås tillverkat och sålt i genomsnitt mer än en ArcWorld-anläggning i månaden!

Motoman Robot Academy

För att snabbt komma igång med produktionen behövs viss erfarenhet och kunskap om robot-hantering. På Motoman Robot Academy i Kalmar körs regelbundet kurser och vidareutbildning för robotoperatörer.

Nu har alltså 50 anläggningar sålts:

– ArcWorld gör det lätt att anpassa flödet efter produktmixen, och är flyttbar. Den blir snabbt lönsam. Det är därför den är populär, summerar Niklas Richardsson, chef Svensk Marknad.

För ytterligare information kontakta cecilia.benze@yaskawa.eu.com eller katarina.ketzenius@yaskawa.eu.com