U1000-serien frekvensomriktare från YASKAWA med både kraftåterföring och låga övertoner.

Frekvensomriktare med "allt-i-ett" från YASKAWA

U1000 frekvensomriktare är perfekta för styrning av enskilda motorer där man samtidigt har krav på kraftregenerering och låga övertoner. Som exempelvis i hissar, rulltrappor, lyftutrustning, centrifuger med mera.

U1000 återför regenerativ och bromsenergi direkt tillbaka till strömförsörjningen och eliminerar därför behovet av att externa bromsenheter och bromsmotstånd.

- Här finns stor potential att spara energi samtidigt som man minskar belastningen på nätkomponenter som transformatorer och kraftledningar. I sin ultrakompakta form är U1000 ett förstahandsval för innovativa, energieffektiva lösningar med eller utan kraftåtervinning, förklarar Patrick Lansdorf, Sales Manager DMC.

Fördelar

• Sparar energi.
    • Mindre värmeutveckling, minskat behov av ventilation.
    • Inget bromsmotstånd - kraftigt minskad brandrisk.
    • Mindre underhåll.

Kontakta Patrick Lansdorf, 070-823 59 71 (patrick.lansdorf@yaskawa.eu) för mer information.