GP70L - en snabb robot som når långt

GP70L - en snabb robot som når långt

Exceptionellt snabb och mångsidig. Den sexaxliga Motomanroboten GP70L kan optimera produktionen i en mängd olika användningsområden.

Den är idealisk för att exempelvis lasta och lossa detaljer från en bearbetningsmaskin eller för materialhantering och robotbetjänad kantpressning.

Det är den långa räckvidden på 2,7 meter och en smal profil som tillsammans med en hög nyttolast och ett högt tröghetsmoment gör den så användbar. En kombination som fungerar utmärkt vid arbete i trånga utrymmen, eller nära en maskin eller andra robotar.

- Den här Motomanroboten är perfekt för maskinbetjäning där man vill ha en slimmad och flexibel robot med en rejäl räckvidd och tillräcklig hanteringsvikt, säger Niklas Richardsson säljchef för Yaskawa Nordic.

Översikt

• Maxlast 70 kg
  • Räckvidd 2723 mm
  • Repeterbar noggrannhet ±0,05 mm

Kontakta Niklas Richardsson, 0480-41 78 01 (niklas.richardsson@yaskawa.eu) för mer information

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 540 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.