Väkommen till Öppet hus hos Yaskawa Nordic

Inbjudan till pressvisning hos Yaskawa, fredag 14 september kl.14.00

Yaskawa Nordic växer rejält i Sverige. Både med nya produktions- och kontorslokaler och med många nyanställda. Den nya fabriksbyggnaden i Torsås på 2600 kvm är nu i full produktion med toppmoderna bearbetningsmaskiner.

Fredag den 14 september öppnar vi därför dörrarna för allmänheten mellan 13.00 och 16.00 med guidade turer i våra produktionslokaler. Under rundvandringen kommer man bland annat att få se robotens väg tillsammans med styrsystemet mot den färdiga robotanläggningen, avdelningar för konstruktion, utbildning av nya robotoperatörer och det stora robotlagret.

För pressen blir det en separat visning kl. 14.00. Välkomna!

Besöksadress

YASKAWA Nordic AB, Spångatan 4, Torsås

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 400 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.