Japansk spjutspetsteknik - made in Europe!

Japansk spjutspetsteknik - made in Europe!

Den japanska koncernen YASKAWA bedriver en ambitiös expansionsstrategi i Europa. Breddandet av de europeiska aktiviteterna stöds dels av investeringar både i den nuvarande robotverksamheten och i den elektriska drivtekniksektorn. Dels av att affärsmodellen inom industriell styrteknik och "grön energi" har utökats genom strategiska förvärv.Betydande strategiska investeringar i Europa planeras också för närvarande. Hit hör bland annat byggandet av en ny robotfabrik i Slovenien.

YASKAWA är med över 350.000 installerade enheter världens största aktör på marknaden för industrirobotar och även en av världens ledande leverantörer av drift- och automatiseringsteknik. Nu går man medvetet emot den internationella trenden att omlokalisera teknisk know-how och produktionskompetens från Europa till Asien.

Den internationella styrelsen av Yaskawa Electric Corporation och Yaskawa Europe kommer att informera om aktuella investeringsprojekt i Europa och den strategiska bakgrunden vid en presskonferens, som vi härmed bjuder in till:

måndagen den 21 november 2016 kl. 13.00—15.00

(Registrering med lättare lunch från kl. 12:00)

Plats: the Squaire på Hilton Frankfurt Airport - 60549 Frankfurt am Main

Medverkande:

Hiroshi Ogasawara (koncernchef för Yaskawa Electric Corporation)

Masahiro Ogawa (Corporate Vice President Yaskawa Electric Corporation)

Manfred Stern (VD och koncernchef för Yaskawa Europa, Vice President Yaskawa Electric Corporation)

Bruno Schnekenburger (VD och Divisionschef, Robotics Division Yaskawa Europe GmbH)

Jukka-Pekka Mäkinen (verkställande direktör The Switch - ett YASKAWA företag)

För att kunna ge bästa möjliga support ber vi att du meddelar PR byrån Prospero senast den 14 november om du har för avsikt att delta. Marco Vörös hjälper dig gärna med alla frågor du kan ha - marco.voeroes@prospero-pr.de - Tel.+49 (0) 89 273383-14

Vi ser fram emot att träffa dig i Frankfurt den 21 november.

Med vänliga hälsningar,

Manfred Stern, VD YASKAWA Europa, Vice President Yaskawa Electric Corporation.

Yaskawa Nordic AB är Nordens största systemhus för robotiserade automationslösningar. Företaget grundades på 70-talet i Torsås och är idag en del av Yaskawa Electric Corporation, en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer samt styrsystem, med över 300 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen.