YASKAWA kommer att finnas i D-hallen och monter D03:32 och D03:24 (samma placering som 2022).

Mötesplats YASKAWA på Elmia Automation

Välkomna! Ni kommer att hitta och känna igen oss på vår vanliga plats i hall D, men som alltid har vi också med nya produkter, funktioner och sättet att se på automation och robotteknik.

För två år sedan var vårt tema ”alltid snabb leverans med robotar och reservdelar på lager”, och det gäller förstås även i år. Men utöver att ställa ut produkter för motorstyrning och många robotmodeller som du kan klämma och känna på, så ställer vi också den viktiga frågan: hur vill DU programmera en robot?

I montern kommer det finnas flera olika robotstationer både för hantering och svets där du kan ta del av och prova på olika sätt att programmera robot och kringutrustning.

- Det viktigaste för oss med att ställa ut på Elmia är trots allt att få träffa besökare från olika typer av tillverkande företag i Sverige, säger Henrik Arvidsson, säljchef på svensk marknad. Vilka behov har man idag? Vilka problem kan våra automationsprodukter hjälpa till att lösa?

Den som vill vara kvar lite längre på onsdagskvällen kan ta del av vårt traditionella ”MotoMingel” mellan 17 och 19 med anmälan via länk. Det blir ett tillfälle till fördjupade samtal kring robotar och automation, eller bara en stunds avkoppling till livemusik från ett eget husband. Varmt välkomna!

Kontakta Henrik Arvidsson, 0480-44 66 01 (henrik.arvidsson@yaskawa.eu) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 590 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 200 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.