På ”Svetsmässa 2023” i Kristianstad – svetsa med cobot

På ”Svetsmässa 2023” i Kristianstad – svetsa med cobot

Den 9 och 10 maj deltar Yaskawa tillsammans med 35 andra utställande företag på en stor svetsmässa för inbjudna kunder arrangerad av Svetsteknik i Kristianstad AB. Här visar vi Weld4Me CE med en HC10 cobot som svetsrobot.

- Vi ser flera fördelar med våra Weld4Me svetsrobotar, inte minst för den som vill ta det första steget att automatisera med hjälp av robot, säger Jerry Eriksson på Yaskawa Nordic. Den här robotcellen fungerar också utmärkt som ett komplement till manuell svetsning eller stora robotsystem.

Besökare på Svetsmässan är välkomna diskutera robotsvets och cobot med oss, och naturligtvis själva pröva de programmeringsmöjligheter som HC10 cobot och Weld4Me CE har att erbjuda.

Anmälan behövs
    Kontakta Svetsteknik i Kristianstad, info@svetsteknik-ksd.se senast 28 april, om du är intresserad av att göra ett besök!

YASKAWA Sweden Tour med besök och kundträffar fortsätter sedan under våren och försommaren till bland annat Värnamo, Trollhättan och Linköping. Mer information om varje träff, och även höstens program kommer senare.

Kontakta Niklas Richardsson, 0480-41 78 01 (niklas.richardsson@yaskawa.eu.com) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 540 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.