YASKAWA Sweden Tour – fortsätter från norr till söder

YASKAWA Sweden Tour – fortsätter från norr till söder

Har du frågor när det gäller att automatisera med robot? Nu fortsätter vår Sverigeturné under höst och vinter där vi bjuder in till korta informella träffar där du kan ställa frågor om robotautomation och pröva på olika programmeringsmetoder.

Med SmartPendant pekskärm till exempel har man ett användarvänligt gränssnitt lämpligt för den som vill ta steget från manuell till robotbaserad automation. Programvaran gör det lätt att steg för steg bygga upp ett robotjobb med färdiga avsnitt för exempelvis palletering och vision-system.

- Det som är viktigast för oss med vår Sverigeturné är att träffa de som jobbar med automationsfrågor ute i verkligheten och ta del av deras erfarenheter, säger Henrik Arvidsson, säljchef för Sverige. Man lär sig något nytt varje gång!

Under hösten kommer vi att besöka Jönköping, Fjälkinge (Kristianstad), Skellefteå, Malmö, Göteborg och Växjö.

I samband med Elmia Subcontractor i november är du också välkommen till ett Öppet hus på vårt Jönköpingskontor, nära mässområdet.

Kontakta Henrik Arvidsson, 0480-44 66 01 (henrik.arvidsson@yaskawa.eu) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 540 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.