YASKAWA Sweden Tour fortsätter med ”Robot och gripteknik” på CoLab i Södertälje 30 mars

Att hitta ett lämpligt gripverktyg är minst lika viktigt som att välja den robotmodell som bäst passar i din produktion. Nu har du chansen att prata både robot- och gripdonsteknologi med YASKAWA och SCHUNK i Södertälje.

På plats i det här robotlabbet finns möjlighet att också se och pröva på robotautomation i verkligheten. För att göra det lättare med ett besök under arbetstid går det att välja mellan ett förmiddags- eller ett eftermiddagspass.

- Vi turnerar för att kunna lyssna av de behov och möjligheter som finns hos företag runt om i Sverige, och även presentera och dela med oss av robottrender och visa vad vi kan erbjuda inom robotautomation, säger Niklas Richardsson, försäljningschef på Yaskawa Nordic.

YASKAWA Sweden Tour startade på Yaskawas Jönköpingskontor den 9 mars. Under vår och försommar går turen vidare från Södertälje den 30 mars, till bland annat Kristianstad, Halmstad, Linköping och Torsås. Mer information om varje träff och höstens program senare.

Anmälan senast 21 mars
    Gå till anmälan

Kontakta Niklas Richardsson, 0480-41 78 01 (niklas.richardsson@yaskawa.eu.com) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 540 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.