Yasuragi lanserar onlinebokning för möten och konferenser

Det unika med den nya digitala mötesbokningen på Yasuragi är att den hämtar tillgänglighet för såväl konferenslokaler som hotellrum direkt från hotelldriftssystemet, utan manuell hantering. De flesta system för mötesbokningar online avsätter manuellt lokaler som systemet sedan kan hämta upp. Här är det baserat helt på tvåvägskommunikation mellan köparen och bokningssystemet. Som bokare väljer man i enkla steg antal deltagare, lokal samt vilken typ av möblering man vill ha under sitt möte. Självklart bokas även logi samt alla typer av måltider.

-Den traditionella mötesköparen har sedan länge försvunnit och idag kan personer med skilda befattningar på ett företag få i uppdrag att boka på en konferensanläggning. Där av vill vi underlätta ytterligare för våra kunder att boka möten och konferenser hos oss. Det ska vara enkelt, överskådligt och snabbt samt kunna bokas utanför gängse kontorstider, kommenterar Florence Cardell, Marknads- och försäljningschef på Yasuragi.

Den nya mötesbokningen har utvecklats i samarbete med den digitala byrån Impera Kommunikation AB. Den är en del av den investering Yasuragi har gjort för att underlätta för sina kunder att så smidigt som möjligt kunna boka både privata vistelser och företagets möten.

- Affärsregelverket kring mötesbokningar är komplext, och att ta fram en lösning som både är enkel för användaren och är fullt integrerad med hotelldriftssystemet har varit en utmaning. Att vi nu tillsammans med Yasuragi har lyckats kombinera de höga kraven på användarupplevelsen med att onlinebokningen tekniskt fungerar sömlöst med hotelldriftssystemet är fantastiskt, kommenterar Peter Persson, VD och strateg på Impera.

-Vi har gjort en stor investering i tid och pengar för att optimera en vridning mot digitala köp. Vi har använt oss av de mycket goda erfarenheter vi har från att tidigare ha utvecklat vår egen onlinebokning för privatsegmentet när vi har byggt den nya mötesbokningen. Fler digitala bokningar frigör också tid för våra säljare att hjälpa kunden med tips och råd kring hur man skapar ett effektivt och kreativt möte när de väl är här, säger Florence Cardell.

Läs mer om möten på Yasuragi och boka på www.yasuragi.se/moten