Yasuragi lanserar organisk signumbehandling

Som ett steg i sitt kontinuerliga hållbarhetsarbete lanserar nu Yasuragi, som första spahotell i Sverige, en helt ny organisk ansiktsbehandling från hudvårdsmärket Abloom Holistic Organic Skin Care.

Abloom Holistic Organic Skin Care är en hudvårdsserie framställd av ingredienser med livsmedelskvalitet. Den är helt fri från kemiska tillsatser och innehåller inte vatten, istället används organisk Aloe Vera juice i de produkter som är flytande. Alla produkter är så rena att du kan äta dem.

-Vi är oerhört glada över att äntligen ha hittat ett hudvårdsmärke som är hållbart i alla led. Vi har allt fler gäster som efterfrågar naturlig hudvård, så det känns bra att kunna erbjuda dem de renaste produkterna som finns att tillgå på den professionella marknaden, säger Jimmy Myhrinder, Spachef på Yasuragi.

Produkterna tillverkas för hand av egenframställda extrakt från vilda och organiskt odlade örter, växter och rötter. Dessa extrakt ska precis som ett fint vin mogna i sin egen takt och tunnorna med extrakt vänds varje dag, under flera månader. Alla produkter framställs enligt raw food principen, vilket betyder att ingen upphettning sker under tillverkningen. På så sätt bevaras de aktiva substanserna och ger produkter som är rika på levande antioxidanter och balanserande enzymer.

-Dagens medvetna människor är uppmärksamma på vad de stoppar i kroppen och väljer därför organiskt odlad mat att äta. Nästa steg i denna trend är att även vara medveten om vad man sätter på huden. De insatta konsumenterna väljer i allt högre grad naturliga hudvårdsprodukter, kommenterar Jimmy Myhrinder.

Ny Signumhandling

Den nya ansiktsbehandlingen Abloom Holistic Organic Skin Food Facial Treament blir Signumbehandling på

Yasuragi. Behandlingen är en förlängning av märkets filosofi och holistiska perspektiv som syftar till att behandla hela människan för en djupgående avslappnande effekt. De 100 procent aktiva och organiska produkterna rengör på djupet och lugnar huden. Tillsammans med massageteknikerna som används avlägsnas toxiner och spänsten, fukten och lystern ökar markant i huden.

Massageteknikerna bygger på rytmisk massage där terapeuten utför samma rörelse i en mycket lugn rytm för en djup avslappning. I behandlingen utförs tre olika massagetekniker, alla med en lugn rytmisk takt. Akupressur för att stimulera energiflödet och frigöra toxiner. Djupvävsmassage för att stimulera bindväven och ge en muskelavslappnande och cirkulationsökande effekt samt lymfdränage, en mycket lätt massage som följer lymfans riktning och stimulerar lymfcirkulationen till att transportera bort överflödsvätska och slaggämnen från vävnaden. Detta renar huden från toxiner och minskar svullnader. Behandlingen passar både män och kvinnor. Terapeuten väljer ut och kombinerar produkter efter hudtyp. Gästen kan välja mellan 50- eller 80 minuters behandling.

- Att kunna erbjuda en holistisk behandling där alla delar samverkar till en helhet är helt i linje med det Yasuragi står för. Det sätt på vilket Abloom tar ansvar för vår jord och människan tilltalar oss. I framtiden kommer vi att se mer av den här typen av hudvård, eftersom det är hållbart både för dig och miljön, säger Anna Metz, Behandlingschef, Yasuragi