Yepstr och Trädgårdsproffsen fixar ungdomsjobb

Yepstr är Sveriges största förmedlare av typiska ungdomsjobb och Malmöföretaget Trädgårdsproffsen har ett rikstäckande nätverk av exempelvis trädgårdsmästare. Tillsammans ska företagen erbjuda Trädgårdsproffsens kunder fler och enklare tjänster, samtidigt som de uppdrag Yepstrs ungdomar inte kan utföra ska erbjudas Trädgårdsproffsen.

Ibland är det de lite mer oväntade samarbetena som är de självklara. Som att det kan behövas hjälp med enklare sysslor även om huvuduppdraget är avancerat. Och att ett sätt att göra det på är att ta in ungdomar som hjälper till.

- Vi blev kontaktade av Yepstr och insåg snabbt att vi kommer kunna göra saker tillsammans, säger Joel Frick, vd på Trädgårdsproffsen. Våra medlemsföretag utför mängder av jobb där en hjälpande hand skulle vara till stor hjälp. Och att kunna hjälpa till att få ut fler ungdomar i arbete vore väldigt roligt.

Malmöbaserade Trädgårdsproffsen har ett rikstäckande nätverk av trädgårdsmästare, trädfällare, arborister och markanläggare och erbjuder alla typer av trädgårdstjänster. Totalt är ca 1500 företag över hela landet med i nätverket. Trädgårdsproffsen samarbetar enbart med försäkrade, certifierade och utbildade samarbetspartners.

Och även om samarbetet knappt hunnit komma igång, så är ett uppdrag redan på väg in.

- En av våra kunder behöver, som en del av uppdraget, hjälp med att rensa och transportera bort sly och ogräs, berättar Joel Frick. Ett jobb på cirka 20 timmar. Tidigare var detta något vi bara sa nej till, men nu löser vi inte bara jobbet, vi ser dessutom till att en tonåring kan få ett extrajobb och tjäna pengar. Det är väldigt kul!

Ett typiskt jobb skulle kunna vara att bistå trädgårdsmästare med att rensa undan allt det som hen har lämnat efter sig. Eller att transportera bort efter att arboristen gjort sitt jobb. Eller att rensa ogräs, klippa häckar och liknande enklare trädgårdsjobb.

David Lopez är säljansvarig på Yepstr:
- Mitt jobb är att vända på varenda sten för att hitta nya möjligheter för ungdomar att hitta jobb, säger David Lopez. Och jobben finns, bara vi tänker i nya banor. Och jag är väldigt glad över att Trädgårdsproffsen ser samma möjligheter som jag gör.

För mer information, kontakta:
Max Hellström, Head of PR, Yepstr
max@yepstr.com

Joel Frick, vd Trädgårdsproffsen
joel@tradgardsproffsen.se

• entreprenörskap
  • ungdomsjobb
  • ungdomsarbetslöshet
  • yepstr

Om Yepstr
Yepstr är plattformen för typiska ungdomsjobb såsom barnvakt, läxhjälp, hundpassning eller trädgårdsarbete. Bokning och betalning sker i Yepstr-appen, 100% av timlönen går oavkortat till ungdomarna och försäkring ingår gratis. Yepstr är ett svenskt företag, grundat 2015, och har idag över 70 000 användare.

Läs mer på www.yepstr.com

Max Hellström