Rock/pop som hittat hem

2008-11-05

Pop/rock som har hittat hem igen

På fredag 7 november är Promise Divine veckans artist från musiktjänsten Yoursongs. Promise Divine är stockholmsbandet som tagit sig själva och sin musik till USA och tillbaka, helt på egen hand.

Genom SMS verkar Yoursongs som en tips- och nyhetstjänst för sina medlemmar. Varje vecka får medlemmarna en gratis fullängds låt i mp3-format direkt till sin mobil, tillsammans med musiknyheter, konsertinformation och länkar till mobila musikbutiker.

- Efter att CD'n mer eller mindre dog så försvann många av skivaffärerna helt naturligt, men med dom försvann också musikkonsumenternas bästa informationskälla för nya skivsläpp och musiknyheter. säger Staffan Celmins Yoursongs Music Director och fortsätter: - Här har Yoursongs en av sina viktigaste funktioner, att tipsa om bra musik och förmedla musiknyheter på ett modernt sätt som passar dagens format, kanaler och hur vi lever idag.

Promise Divine är aktuella med sin fullängdsdebut "Santos" som släpptes i Europa tidigare i vår. Men innan dess har bandet både hunnit med att spela på den amerikanska superfestivalen Warped Tour och att släppa en EP i USA. Nu siktar bandet öster ut mot Japan men för ett band i den här genren så är USA alltid aktuellt.
På fredag 14 november släpps singeln Come September digitalt tillsammans med en video men redan nu på fredag 7 november så landar den alltså i Yoursongs medlemmars mobiltelefoner.

- Det känns väldigt kul att få vara veckans artist på en erkänd musiksajt som Yoursongs. Att vår nya singel når ut till så många som 59ooo st. dokumenterat musikintresserade personer är ju toppen. Vi har alltid blivit involverade i mer eller mindre större projekt men nu hoppas vi verkligen att vårt namn fastnar ordentligt på folks läppar även här hemma. Säger Andreas Hellsén, sångare i Promise Divine.

För mer information om Yoursongs.se kontakta:
Arwind Malhotra, VD Yoursongs.se,
0703-97 66 59, email arwind.malhotra@yoursongs.se

För mer information om Promise Divine:
www.promisedivine.com

• promise divine