AAA till Malmö Yrkeshögskola och Skånes Yrkeshögskola

Malmö Yrkeshögskola och Skånes Yrkeshögskola får högsta betyget AAA

Tio år efter att vi startade vår yrkeshögskola, blir vi och vår moderverksamhet Sveriges Yrkeshögskola AB tilldelad det högsta kreditvärderingsbetyget AAA.

AAA ges till verksamheter som visat stabilitet över tid, har en förmåga att klara både hög- och lågkonjunktur samt har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt. AAA ges endast till 3% av landets företag och kräver 10 år av god verksamhet, vilket innebär en tydlig signal till omvärlden att verksamheten är välskött och stabil.

— Vi har fokuserat på vårt systematiska kvalitetsarbete, gått både långa och avancerade utbildningar och på alla sätt arbetat för att höja vår kvalitet både för våra studerande och kring myndighetens regelverk. I och med vår AAA-rating kommer nu våra ansträngningar även synas för leverantörer och partners, konstaterar Claes Magnusson, rektor för Malmö Yrkeshögskola och Skånes Yrkeshögskola.

Skolans målsättning är att vara en seriös, trygg och stabil verksamhet, en garant för att skolan finns kvar i ett långt perspektiv, vilket är ett måste i en bransch där myndighet, studerande, arbetsliv och lärare har stor valfrihet.

För ytterligare information om verksamheten, maila 0200-210 999.

• Skåne

Malmö Yrkeshögskola, Skånes Yrkeshögskola, Göteborgs Yrkeshögskola och Stockholms Yrkeshögskola har startats av personer med lång erfarenhet av utbildning inom nya medier och informationsteknik.

Läs mer på http://my.se eller ring 0200-210 999