Villa Strandvägen tilldelas pris - får gaffel av Falstaff

Villa Strandvägen tilldelas pris - får gaffel av Falstaff

Ett av de största kulinariska förlagen inom Europa har nu gjort intåg på den svenska marknaden med den nordiska restaurangguiden ”Falstaff Guide”. Där presenteras Sveriges finaste gastronomiska upplevelser.

Efter månader av grundligt arbete med en noggrant utvald domarpanel har de sammanställt en lista över landets mest älskade restauranger, där restaurangen ”Villa Strandvägen” erhållit 83 av 100 poäng och därmed fått en gaffel tilldelad.

”Vi har länge sagt att vi är en restaurang som också råkar ha några fina hotellrum. Nu när vi fått en gaffel känns det på riktigt. Otroligt hedrade att få denna utmärkelse och att få vara på samma lista som Sveriges elit. Vi är en grym familj som tillsammans gjort ett gediget arbete med höga ambitioner och stort fokus på vår gäst. Vi är långt ifrån klara, men har absolut kommit en väldigt bra bit på vägen”, berättar John Sjöstrand, Hotellchef, Villa Strandvägen.

Villa Strandvägen togs över av ESS Group 2015 och är idag, efter en varsam omfattande renovering och med sin genuina hemma hos-känsla, något utöver det vanliga. ”Villan” som den kallas ligger bara 200 meter från Ystad Saltsjöbad och är en del av denna resortdestination. Med större fokus på mat och upplevelse känns motiveringen från Falstaff väldigt passande:

”Villa Strandvägen skapar verkligen en mysig upplevelse med sin värdshusliknande stämning och värmen från det öppna köket. Atmosfären har en bekant, hemtrevlig känsla som säkerställer att varje gäst känner sig bekväm från det ögonblick de kliver in genom dörren. 83/100 poäng.” - Falstaff

Poängen som gavs ut var följande:

9/10 - Stil

18/20 - Service

39/50 - Mat

17/20 - Dryck

Avslutningsvis har Villan, tillsammans med fokus på gästen, gedigen familjekänsla och hårt arbete, minst sagt lyckats. Framför allt är det poängen 18 av 20 på service som blir det primära kvittot på att det de gör är helt rätt och blir fortsatt en stark motivator till att fortsätta på precis samma fantastiska vis.

Mer information:

Johan Sjöstrand