Det globala sportklädesmärket Lululemon  lanseras på Zalando

Det globala sportklädesmärket Lululemon lanseras på Zalando

• Zalando är den partner som Lululemon väljer för att nå miljontals europeiska kunder.
  • Ett omfattande och relevant sortiment av produkter från Lululemon kommer att finnas tillgängligt för kunder på 12 av Zalandos marknader: Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Polen, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och Österrike.
  • Partnerskapet med Lululemon berikar Zalandos sortiment och ger kunderna tillgång till varumärkets innovativa kläder och accessoarer.

BERLIN / VANCOUVER, 29 JUNI 2023 // Idag lanseras det globala sportklädesmärket Lululemon på Zalando, en ledande europeisk onlineplattform för mode och livsstil. Kunder kan nu shoppa varumärkets innovativa kläder och accessoarer för yoga, löpning, träning och andra aktiviteter i Zalandos modeavdelning på flera marknader. Varumärket, som säljer direkt till konsument, har valt Zalando som en föredragen europeisk partner för att erbjuda sitt sortiment online, vilket för samman deras vision om större möjligheter och mer välbefinnande för alla till fler kunder över hela Europa.

David Schneider, co-CEO på Zalando
, säger: ”Vi är mycket glada över att välkomna det älskade och internationellt erkända sportmärket Lululemon till vår plattform, och att göra deras produkter tillgängliga för miljontals av våra kunder i Europa. Mode handlar om att uttrycka sig individuellt och stärka sig själv för alla tillfällen, inklusive idrott. Partnerskapet med Lululemon passar perfekt in i detta tack vare deras innovativa och inspirerande utbud av träningskläder. Partnerskapet med Lululemon berikar Zalandos sortiment och passar in i vår ambition att kontinuerligt förhöja kundupplevelsen genom att erbjuda de mest relevanta och spännande varumärkena.”

Sarah Clark, SVP EMEA på Lululemon, säger: ”På Lululemon är vi fokuserade på att säkerställa att våra gäster kan få kontakt med vårt varumärke och vårt sortiment när och hur de vill. Vårt partnerskap med Zalando kommer att göra det möjligt för oss att betjäna fler kunder på våra befintliga marknader och nå nya kunder på de marknader där vi ännu inte har någon fysisk närvaro, vilket hjälper oss att få vår globala gemenskap att fortsätta växa.”

Lululemon-kollektionen som lanseras på Zalando består av ett omfattande och relevant sortiment med produkter för träning, löpning, och yoga samt livsstilskläder och accessoarer. Dessa produkter finns redan eller kommer snart att finnas tillgängliga i Zalandos modebutiker i Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Polen, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och Österrike via Zalandos partnerprogram och kommer att levereras av Zalando Shipment Solutions.

Claudia Reth, VP Fashion Buying & Assortment på Zalando, tillägger: ”Lululemon har satt ribban för innovation av tyger och sammanfört det bästa av design och funktion sedan de grundades 1998. Med lanseringen av Lululemon kan Zalandos kunder dra nytta av ett ännu bredare utbud av högkvalitativa innovativa produkter med fokus på moderiktig design, oöverträffad passform och funktionalitet. Vi är glada över att samarbeta med Lululemon, och vi kommer att fortsätta fokusera på att ge våra kunder det bästa och mest relevanta sortimentet inom mode, livsstil och sport på vår plattform.”

Om lululemon athletica inc.

lululemon athletica inc. (NASDAQ: LULU) är ett företag som tillverkar tekniska träningskläder, skor och tillbehör för yoga, löpning, träning och de flesta andra aktiviteter, och som skapar omvälvande produkter och upplevelser som knyter meningsfulla kontakter och ger större möjligheter och välbefinnande för alla. Lululemon sätter ribban för innovation av material och funktionell design och samarbetar med lokala yogautövare och idrottare runt om i världen för kontinuerlig forskning och produktåterkoppling. För mer information, besök lululemon.com.

Zalando (https://corporate.zalando.com) är Europas ledande onlineplattform för mode och livsstil. Företaget, som grundades i Berlin 2008, erbjuder mode till omkring 45 miljoner aktiva kunder på 23 marknader. Vårt stora sortiment omfattar kläder, skor, accessoarer och skönhet från internationella modehus till lokala varumärken. Vår plattform är en enda destination för inspiration, innovation och interaktion. Som Europas mest fashionabla teknikföretag arbetar vi hårt för att hitta digitala lösningar för alla aspekter av modevärlden: för våra kunder, partners och alla värdefulla medspelare som hjälper till att forma Zalandos framtid. Vårt mål är att bli utgångspunkten för mode och en plattform med en netto-positiv påverkan på människor och planeten.