Vi besökte Kungsörs Vatten – Intervju med driftstekniker Jonas Hall

Vi besökte Kungsörs Vatten – Intervju med driftstekniker Jonas Hall

I september besökte vår Roadshow-buss Kungsörs Vatten, som ombesörjer vatten och avlopp i kommunen med samma namn, belägen vid Mälarens västra hörn. Nyhetsbrevet ringde upp driftstekniker Jonas Hall för att höra hur besöket utföll.

– Kan du först berätta lite om Kungsörs Vatten?

– Vi sitter på kretsloppets båda stolar: Distribuerar dricksvatten till hushåll och företag och renar avloppsvattnet som kommer tillbaka. Kungörs Vatten är ett gammalt verk som snart är ett nytt verk. Kommunen har nämligen investerat i en rejäl upprustning av hela verksamheten med bland annat nya slampumpar.

– Var det då ni kontaktade Zander & Ingeström?

– Vi återupptog en gammal kontakt med dem, när vi upptäckte att reservdelarna till våra gamla pumpar skulle kosta skjortan. Zander & Ingeström erbjöd oss i stället nya pumpar från Netzsch som bara var obetydligt dyrare i inköp än reservdelarna och som samtidigt var oändligt mycket bättre rent funktionellt, mycket lättare att serva. Vi är supernöjda med de nya pumparna och kommer att behöva två till som backup.

– Vad tyckte ni om Roadshow-besöket?

– Spontant kändes det lite onödigt, när vi fick en fråga från Zander & Ingeström. Vi tyckte väl att vi hade bra koll på läget, visste vad vi behövde. Men när de sedan höll sin presentation fick vi både intressanta nyheter och direkt användbara uppslag, till exempel doserpumpar som kommer att förenkla vår klorhantering högst väsentligt.

– Sedan vill jag säga en sak till. Det avgörande för att vi har valt Zander & Ingeström som leverantör är inte deras produkter eller priser, utan deras intresse för oss som kund och den snabba responsen på våra frågor och önskemål. Där har de varit föredömliga.

Taggar

Zander & Ingeström är ett av de ledande företagen inom pump- och värmeteknik. Vi strävar efter att vara ditt bästa alternativ vid val av produkter och processer.

Du får samtidigt kvalificerad rådgivning och erbjuds hög teknisk kompetens i kontakten med våra medarbetare. Vår egen utveckling, kunskap och mångåriga erfarenhet, liksom val av produkter, ger dig trygghet.

Hos oss finner du medarbetare som förstår dina behov och delar med sig av sitt kunnande.

Z&I, som arbetsgivare, är medlem i Teknikföretagen och Svenskt Näringsliv. Vi är dessutom medlemmar i två, för oss viktiga, branschorganisationer: Svenska Pumpleverantörers Förening, även kallat SWEPUMP samt Varim, som är mötesplatsen för vattenreningsindustrin i Sverige.

Joel Lybert

Presskontakt VD 08-809014