Zeppelin Sverige AB presenterar framsteg inom social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet i sin 2022 års hållbarhetsrapport

Nyhet -

Zeppelin Sverige AB publicerar nu hållbarhetsrapporten för 2022 på engelska. En spännande nyhet för i år är att rapporten finns tillgänglig både som dokument och på hemsidan

Hållbarhetsrapporten för 2022 presenterar Zeppelin Groups framsteg och åtgärder inom hållbarhetsområdet under det gångna året. Rapporten ger en inblick i företagets arbete med att minska sin miljöpåverkan, främja socialt ansvarstagande och stärka sin ekonomiska hållbarhet. De viktigaste resultaten och framstegen som presenteras i rapporten är grundade i de tre CSR-pelarna, social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet.

Vi är glada över att kunna erbjuda vår hållbarhetsrapport på både ett traditionellt sätt som dokument men även som en hemsida. Det ger våra intressenter möjlighet att lära sig mer om vårt arbete och ta del av våra framsteg på ett enkelt och tillgängligt sätt.

Zeppelin Groups hållbarhetsrapport för 2022 belyser företagets insatser inom områden som supplier management, maskinernas miljöpåverkan, Zeppelins arbete med hälsa och säkerhet och minska enegergiförbrukning. Rapporten ger också en översikt över de långsiktiga mål som företaget har satt upp för att fortsätta sin hållbarhetsresa.

För att läsa hållbarhetsrapporten för 2022, besök vår hemsida: Zeppelin Online-Sustainability Report 2022

Om Zeppelin Sverige AB

Zeppelin Sverige AB strävar efter att vara en föregångare inom hållbarhet och arbetar kontinuerligt för att minska vår miljöpåverkan och främja socialt ansvarstagande. För mer information, besök vår hemsida: Exklusiv återförsäljare för Caterpillar i Sverige | Zeppelin Sverige (zeppelin-cat.se)

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.