​Pon Equipment bjuder in till “CAT Roadshow 2017”

​Pon Equipment bjuder in till “CAT Roadshow 2017”

Svalöv, Växjö och Bålsta är de tre hållplatserna för ”CAT Roadshow 2017” som arrangeras av Pon Equipment i samarbete med ME:s utbildningscenter. Första visningen är i Svalöv 21-22 april.

Under roadshowen visas de nyaste maskinerna och den senaste teknologin, bland annat hybridhjullastaren 972M XE och grävmaskinen 323F med Cat Grade Control.

Cat 323F med Cat Grade Control

— Syftet med vår roadshow är att visningarna ska kännas personliga och de ska ge stora möjligheter till provkörning. Vid varje ort stannar vi två eller tre dagar för att så många som möjligt ska kunna komma, berättar Kristian Johansson, produktchef på Pon Equipment.

Provkörning av alla maskiner
Visningarna sker vid ME-skolans olika utbildningscenter. Ett antal maskiner följer med roadshowen och kompletteras av skolornas egna utbud av Cat-maskiner på plats.

— Grundtanken är att vi ska komma närmare våra kunder och vi vet att små visningar är omtyckta. Det är inte alla som har möjlighet att komma till en stor mässa.

— Roadshowen ger också en unik möjlighet att testa alla våra maskiner och se våra produktnyheter, lösningar och teknologier. Det ska vara lätt att fatta beslut om man står inför en investering eller bara är intresserad av det senaste, säger Kristian.

Brett utbud av maskiner visas
Maskinerna som följer med roadshowen är bland annat bandgrävmaskinen Cat 323F med Cat Grade Control, hjulgrävmaskinen Cat M314F utrustad med trailer-ready och släp samt hybridhjullastaren 972M XE. Till detta kommer skolornas utbud.

Cat M314F utrustad med trailer-ready och släp

Preliminär maskinförteckning på skolorna:

Svalöv
Minigrävare: 301.7, 303.5 och 308.
Hjullastare: 930M, 914K.
Grävmaskiner: 312E och M315D.

Växjö
Minigrävare: 301.7, 303.5, 305.5, och 308.
Hjullastare: 930M och 914K.
Grävmaskiner: 312E och M314F.

Bålsta
Minigrävare: 301.7, 303.5, 305.5 och 308.
Hjullastare: 930M och 914K.
Grävmaskiner: 313F, 312E och M314F.

Datum, öppettider och platser för ”CAT Roadshow 2017”

Svalöv, 21-22 april
Öppettider: Fredag (21/4): 10-18 och lördag (22/4): 10-15
Adress: ME Utbildningscenter - Felestad 2064, 268 34 Svalöv

Växjö, 5-6 maj
Öppettider: Fredag (5/5): 10-18 och lördag (6/5): 10-15
Adress: ME Utbildningscenter - Ingelstad Naturbruksgymnasium, 360 44 Ingelstad

Bålsta, 18-20 maj
Öppettider: Torsdag (18/5): 10-18, fredag (19/5): 10-18 och lördag (20/5): 10-15
Adress: ME Utbildningscenter - Dragrännan 20, 746 50 Bålsta

Vill du anmäla dig till eventet? Klicka här!
Besök även: www.pon-cat.com/roadshow för mer information.

För ytterligare information kontakta:
Kristian Johansson, produktchef: 070-640 83 40

Pon Equipment är exklusiv återförsäljare av Caterpillars maskiner i Sverige och täcker allt inom bygg & anläggning, industri och gruvdrift. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, uthyrning och finansiering och vi är etablerade på 15 platser över hela landet. I vårt utbud finns över 100 maskintyper från minigrävare till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. Vi har fokus på helhet, kvalitet och service i alla led. Viktigast av allt är våra kunder!

Kristian Johansson

Produktchef Hjullastare, bandschaktare och väghyvlar 070-640 83 40