Kaha blir distributör för Zirkona Sweden

Umeåbaserade Zirkona Sweden AB fortsätter sin expansion genom att knyta till sig den finska distributören Kaha OY, marknadsledande för reservdelar och tilläggsutrustning till person- och nyttofordon, verktyg och komponenter till fordonsindustrin i Finland. Kaha har verkat inom branschen sedan 1934 och börjar i januari marknadsföra Zirkonas produkter. Kaha OY ingår i KG Knutsson-koncernen vars svenska och norska bolag redan är befintliga distributörer för Zirkona Swedens produkter.

- Det känns jättebra att avtalet är på plats och att Kaha ser potential i våra produkter. Finland är ett land som ligger i framkant när det gäller mobila lösningar så jag är övertygad om att den Finska marknaden är mogen för våra produkter. Att samarbetet fungerar så bra med KG Knutsson i såväl Sverige som Norge gör att jag känner mig förhoppningsfull kring även detta samarbete säger Mattias Hedlund, försäljningsansvarig Norden.

Sedan 1995 utvecklar Zirkona Sweden flexibla fästen för datorer och skärmar. Utvecklingen har skett primärt till fordonsindustrin men lösningarna används med fördel även i t.ex. kontorsmiljöer, industrier och sjukhusmiljöer. Zirkonas patenterade kulled ger fästena dess unika egenskaper och fokus ligger på att skapa flexibla, säkra & ergonomiska lösningar av högsta kvalité

För mer information kontakta:
Mattias Hedlund, försäljningsansvarig Norden +46 70 311 22 00 mattias.hedlund@zirkona.com

Se även:

• montera skärm
  • montera tv
  • kulled

Zirkona Sweden AB utvecklar sedan 1995 flexibla fästen för datorer och skärmar. Utvecklingen har skett primärt till fordonsindustrin men lösningarna används med fördel även i kontorsmiljöer, industrier och sjukhusmiljöer. Zirkonas patenterade kulled ger fästena dess unika egenskaper och fokus ligger på att skapa flexibla, säkra & ergonomiska lösningar av högsta kvalité. Zirkonas produkter säljs i norden genom distributörerna KG Knutsson, 20:20 Mobile, Erifon & Kaha.