Pressvisning: MIRAKLET I SMÅLAND

Nu blir det Stockholmspremiär av Miraklet i Småland En episk skröna om tre generationer företagare i regi av Carl-Johan Seth (93 minuter) PRESSVISNING onsdag den 24 maj, kl. 10.00 på biografen Zita, Birger Jarlsgatan 37 Premiär i Stockholm 2 juni Miraklet i Småland har turnerat på biograferna i Småland och nu är det dags att sprida lite Gnosjö-anda till storstan Det här är historien om metallaren Johan August och hans arbetskamrat Röde Rolf, två arbetare som får sparken när de vill teckna avtal. Johan Augusts son Gunnar tar över och gör företaget stort och rikt. Hans son, den sorglöse Stefan, spekulerar och förlorar allt, men räddas av farfar i sista stund. Ett stycke enastående svensk industrihistoria och ett dokument av vad som måste karakteriseras som ett nutida mirakel- småföretagandet i Småland under åren 1939-1990. I rollerna: Evert Lindqvist, Pekka Palovita, Mats Holmberg, Jesper Arin, Cilla Jelf och många många fler För bilder och ytterligare information: www.folketsbio.se eller kontakta: Bettan von Horn 08 545 275 21 bettan@folketsbio.se Katrina Mathsson 08 545 275 22 katrina@folketsbio.se För beställning av digitalt material för publicering kontakta: Stephan Jirlow 08 545 275 31 stephan@folketsbio.se -- Folkets Bio Box 2068 103 12 Stockholm Besöksadress,leveransadress: Stora Nygatan 21 111 27 Stockholm Tel. 08-545 275 20 Fax. 08-545 275 27 info@folketsbio.se www.folketsbio.se