Pressvisning: TILLVÄXTSJUKAN

Pressvisning onsdagen den 24 maj kl. 10.00 på Zita, Birger Jarlsgatan 37. (pressvisningen i direkt anslutning till visningen av Miraklet i Småland) Tillväxtsjukan En film av Klara Swantesson Om mängder av människor bränns ut, är det inte fel på samhället då? Och varför slänger vi bara bort de trasiga människorna istället för att laga dem? Intervju med en sjukskriven kvinna, smart och snitsigt illustrerat med animationer. Produktionsuppgifter Regi/manus/bild: Klara Swantesson Animation: Elinor Bergman (Dockhus Animation AB), Klara Swantesson Musik: Henric Wallmark Ljud/Klipp: Uzi Geffenblad Ljudmix: Leif Westerlund (CinePost) Röster: Ulla-Britt Swantesson, Klara Swantesson Producent: Uzi Geffenblad Produktion: Zigzag Animation Distribution: Folkets Bio Längd: 8 minuter Format: 35mm, beta-sp, dv-cam, digibeta 16:9 anamorph, färg, stereo Filmen är en samproduktion med SVT Dokumentär/Kortfilm, Ulla Nilssson och har finansierats med ett förhandsstöd från SFI / kortfilmkonsulent Anne-Marie Söhrman Fermelin samt produktionsstöd från Film i Väst. Premiär fredagen den 26 maj i KORT & GRATIS, kortfilm på bio. För tider på respektive ort, se hemsida eller bioannonser i dagspressen. i Stockholm på Zita, Birger Jarlsgatan 37 www.zita.se i Göteborg på Hagabion, Linnégatan 21 www.hagabion.nu i Lund på Kino, Kyrkogatan 3 www.kino.nu i Västerås på Elektra, Sintervägen 6 www.elektrabio.se i Umeå på Folkets Bio, Gärdesvägen 6 www.film.umea.com/folketsbio För ytterligare information, se www.folketsbio.se Har ni ingen möjlighet att gå på pressvisningen, kan tittkopia ordnas, bettan@folketsbio.se. Folkets Bio Box 2068 103 12 Stockholm Besöksadress,leveransadress: Stora Nygatan 21 111 27 Stockholm Tel. 08-545 275 20 Fax. 08-545 275 27 info@folketsbio.se www.folketsbio.se