Alla älskar Street food

Street food med smakinfluenser från hela världen är utan tvekan den hetaste mattrenden just nu. Skandinaviens viktigaste matmässa, Gastro Nord & Vinordic, med besök alltifrån stora kedjor till små restaurangägare har över 22 000 besökare från 70 länder. Under årets mässa lanserade Santa Maria sitt nya koncept med street food i samarbete med  Erik Brännström som konceptkock.

– Mässan var oerhört viktig för oss som visade upp ett helt nytt koncept för street food. Besökarna fick provsmaka våra tio nya såser och recept som vi tagit fram i samarbete med passionerade street food entusiaster. Såser som passar allt från taco till wraps, berättar Erik.

Bland de 468 utställarna så gäller det att synas. Montern byggdes så att den skulle påminna om det tänkta försäljningsstället, en förköpsbutik, bensinstation, restaurang eller liknande.

– Presentationen av maten är mycket viktig, det skall se fräscht ut. Vår reklambyrå Ottoboni i Göteborg tog fram nya menyer och Zone Systems printade ljuslådebilderna som placerades i deras nya tunna ljuslåda Magnetic, som har led-belysning. Det gav en väldigt sober och modern känsla och vi fick mycket beröm för vårt lilla street food ställe, säger Erik.

Besökarna visade stort intresse för det nya konceptet och Erik Brännström, Santa Maria och övriga intressenter förväntar sig att det nya street food konceptet kommer att vara ute och i gång redan nu till hösten.

För mer information kontakta anders.karlsson@zone-systems.com Mobil 070 620 27 57. Erik Brännström 072 240 34 33.

• ljuslåda
  • presentationen