Tikkurilas digitala skyltar sätter färg på tillvaron

Tikkurila är företaget som siktar på att vara det ledande färgföretaget i Skandinavien, östra Europa och Ryssland. De är en stark regional aktör som i sin satsning nu utvecklar och effektiviserar sin skyltning på flera områden. Först ut i satsningen av varumärkena som nu visar nyheter, kampanjer och färgtips i butikerna via digital skyltning är Beckers.

– Med den här satsningen hoppas vi nå ut snabbare och effektivare till våra konsumenter, berättar Henrik Svantesson, ansvarig för butikskoncept på Tikkurila. Vi sökte en leverantör av den digitala delen av skyltning och valet föll på Zone Systems. Främst för att vi söker mer än bara en leverantör. Vi söker en partner vi kan växa och utvecklas med, fortsätter Henrik.

Ett annat av färgföretagets varumärken som också moderniserats med digital skyltning som ett stöd i sin försäljning är Alcro där man precis som på Beckers tagit fram moduler till de digitala installationerna.

- Tikkurilas olika butiksinredare designade modulerna medan vi hjälpte till vid tekniska val. Sedan har vi levererat och installerat. Nu driftar och supportar vi systemet samt sköter redaktörsuppgiften, berättar Zone Systems projektledare Marielle Gavelin.

Förutom dessa två exempel så omfattar skyltföretagets och Tikkurilas samarbete även den sistnämndas varuhuskedjan Bauhaus där Tikkurila är en huvudleverantör.

- I projektet för Bauhaus så samarbetar vi även med Tikkurilas reklambyrå Klirr, som naturligtvis utformar den grafiska profilen och budskapsinnehållet. Sedan tar vi över det befintliga materialet och anpassar samt schemalägger det för visning i de digitala skärmarna. I detta fall finns det dessutom en intressant satsning på lite extra teknikhöjd, bland annat i kopplingar till kösystemet, berättar Zone Systems VD Anders Karlsson.

För mer information kontakta anders.karlsson@zone-systems.com Mobil 070 620 27 57

• digital
  • drift och support
  • butiksinredningspartner