Gå direkt till innehåll
Zurface AB, som är Nordens största aktör inom natursten, förlänger sitt ramavtal med byggbolaget Peab.

Zurface förlänger ramavtal med Peab

Zurface AB, Nordens största aktör inom natursten, förlänger sitt ramavtal med byggbolaget Peab. Avtalet sträcker sig över 2 år.

Zurface producerar och säljer naturstensprodukter till både kommuner och entreprenörer för stora infrastruktur- och byggnadsprojekt såväl som trädgårdsprojekt. Bolaget har egen produktion på Bornholm i Danmark och handelspartners i stora delar av världen.

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag och har under flera år beställt natursten till sina olika projekt runt om i Sverige från Zurface. Genom ramavtalet förlängs nu samarbetet.

– Att Peab än en gång väljer oss är ett kvitto på att vi lever upp till deras höga förväntningar och levererar med kvalitet i alla led, något som vi vet är extremt viktigt för byggbranschen. Det fick vi bekräftat i en undersökning som vi gjorde bland Sveriges platschefer nyligen, säger Zurfaces vd, Eric Waxin.

Zurfaces fick också ett högt betyg i Peabs egna leverantörsutvärderingar efter genomförda projekt – 3,93 av 4 möjliga.

– Det är faktorer som leveranssäkerhet, samarbetsförmåga, engagemang i projektet, administration, kvalitet på utförda arbeten och leveranser samt prestation inom miljöarbetet som utvärderas, och där får Zurface nästan full pott, säger Maria Lideflo, kategorichef på Peab.

Ämnen

Zurface är Nordens största leverantör av natursten med fyra egna stenbrott på Bornholm och ett brett internationellt producentnätverk. Zurface tillhandahåller natursten och rådgivning för såväl exteriör som interiör miljö till svenska samhällsprojekt, privathem och återförsäljare. Bolaget har 15 anställda i Sverige och omsatte 65 miljoner kronor 2022.

Zurface – Nordens största leverantör av natursten

Zurface är Nordens största leverantör av natursten i det offentliga rummet, fastigheter, trädgårdar och bostäder.

Zurface Sweden AB
Albybergsringen 1