HEJ HÖST, HEJ BAKTID

Hej höst, hej baktid

Den fina sauteusen från DEMEYERE (se bilden) är till exempel perfekt att smälta smör i om du vill trolla fram en smakrik sås. Med en volym på 0,75 liter är den idealisk för mindre portioner. Denna koniska sauteuse är lätt att använda tack vare en diameter på 14 cm och en höjd på 5,5 cm. Dess silvervita, rostfria stållook pryder sin plats i köket, oavsett stil.

En sauteuse är helt oumbärlig i varje kök för tillredning av exempelvis läckra chokladsåser och krämer. Den speciella formen gör att grytskedar och vispar kan komma åt i alla hörn och kanter vilket gör att bränd mat nu är ett minne blott.

De små STAUB-skålarna finns också i 8 cm och 14 cm (som visas på bilden).

Vilka är DEMEYERE:
Sedan 1908 har Demeyere utvecklats från att vara ett belgiskt familjeföretag till att bli normgivande inom köksutrustning i rostfritt stål. I över 100 år har överlägsen kvalitet, hållbarhet och innovation utgjort ledstjärnorna för Demeyeres arbete. ZWILLING köpte och övertog Demeyere 2008.

• Mat, dryck

Genom åren med riktlinjerna innovation, kvalitet, funktionalitet och design, har Zwilling J.A. Henckels utvecklats till en av världens största producenter av premium köksartiklar. I sortimentet ingår kategorierna knivar, kok och stekkärl, köksredskap, sommelier artiklar, glas och Beauty- manikyr och pedikyr redskap. STAUB, MIYABI och DEMEYERE är i dag en del av ZWILLING.

Julie Bach Friis

Presskontakt Marketingsansvarlig +45 33 14 14 05