ZyXEL GS1510: prisvärda switchar med gigabithastighet och webbadministration

GS 1510-serien är energieffektiv, lätt att hantera och ger hög säkerhet till låg driftskostnad

ZyXEL utökar sin serie gigabitswitchar med webbgränssnitt. De nya switcharna har omfattande säkerhetsfunktioner anpassade för småföretag.

ZyXEL:s GS1510-serie (GS1510-16, GS1510-24) gör det enkelt för mindre företag att installera avancerade nätverk av samma kaliber som för större företag. Eftersom mindre företag ofta saknar dedikerad IT-personal är de säkra nätverksfunktionerna i GS1510-serien utformade för att kräva minsta möjliga ansträngning vid administration och underhåll.

– Teknologi måste vara självgående och lättskött i det mindre företaget. Säkerhet och kostnad är andra viktiga frågor för småföretag som installerar företagsnätverk. En managerbar switch erbjuder större möjligheter att konfigurera ett säkert nätverk jämfört med en omanagerbar dito. Våra nya switchar gör att mindre företag kan få samma nivå av säkerhet som storföretag, utan att behöva oroa sig för ökade kostnader, säger Petter Svensson, marknadschef på ZyXEL.

GS1510-serien ger gigabithastighet, vilket innebär en framtidssäkring för nästa generations nätverksapplikationer. Switcharna har även funktioner för att minska energiförbrukningen. De känner automatiskt av nätverkstrafik och reglerar strömförbrukningen efter behov. När en nätverksenhet stängs av upptäcks den inaktiva länken och strömförbrukningen minskas.

Switcharna känner automatiskt av längden på anslutna Ethernetkablar; ju kortare kablar desto mindre ström förbrukas. De är fläktlösa och säkerställer en lugnare arbetsmiljö och mindre värmeutveckling. GS1510-seriens gröna funktioner betyder lägre energiförbrukning, med lägre kostnader som resultat. Dessa funktioner påverkar inte den övergripande prestandan, vilket gör switcharna idealiska för växande verksamheter och operatörer.

GS1510-serien har två lägen: Smart och Avancerat läge. Detta gör det möjligt att snabbt göra inställningar och börja använda enheten. Med stöd för SNMP (Simple Network Management Protocol) erbjuds möjligheter för mer avancerad konfiguration.

De viktigaste funktionerna i ZyXEL:s GS 1510-serie är:

• Framtidssäkrad med gigabithastighet
  • Enkel hantering och administration
  • Smidig installation och konfigurering via ett webbaserat användargränssnitt
  • Fläktlös och därmed tystare och mer energieffektiv
  • Energisparande funktioner gör enheten strömsnål utan att sänka prestanda

ZyXEL GS 1510-16 har 16 nätverksportar medan ZyXEL GS 1510-24 har 24 nätverksportar samt två Gigabit SFP-portar.

ZyXEL GS 1510-16 och ZyXEL GS 1510-24 finns tillgängliga nu för 1 695 kr (exkl. moms) respektive 1 895 kr (inkl. moms).

Mer information
ZyXEL GS 1510-16: http://www.zyxel.se/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161143&display=6237&CategoryGroupNo=BFAC3100-B329-4D96-B6B7-C552A4CBCD47

ZyXEL GS1510-24: http://www.zyxel.se/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161143&display=6237&CategoryGroupNo=87066C2C-A53A-4835-8509-B5410D6EE3AB

Petter Svensson
Marknadschef, ZyXEL Communications
E-post: petter.svensson@zyxel.se

Joakim Lind
Cloudberry Communications
E-post: joakim@cloudberry.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• zyxel
  • petter svensson
  • gs1510
  • gs1510-16
  • gs1510-24
  • switch
  • gigabitswitch
  • gigabitswitchar
  • småföretag
  • säkerhet
  • managerbar switch
  • managed switch

ZyXEL är en av världens ledande utvecklare och tillverkare av kompletta bredbandslösningar för telekomföretag, internetleverantörer (ISP/Telco), företag (SMB) och privatpersoner/hemmakontor. ZyXEL expanderar snabbt med produkter och tjänster för nätverk och internetaccess. Produkterna har utvecklats från analoga modem och ISDN-modem till bland annat bredbandsrouters och kompletta lösningar för små och stora företag. Idag är ZyXEL ett av få företag som kan erbjuda en komplett nätverkslösning, från DSL-utrustning, brandväggar, switchar, WLAN-utrustning, datalagring och centrala nätverkshanteringssystem. ZyXEL grundades 1989 i Taiwan och 1999 öppnade ZyXEL kontor i Sverige, Norge och Finland. Organisationen i Sverige ansvarar försäljning, marknadsföring och support. Globalt omsatte ZyXEL cirka 480 miljoner USD 2008 och har idag cirka 3 200 medarbetare. I Norden har ZyXEL cirka 60 medarbetare och ett brett nätverk av lokala återförsäljare. Läs mer på www.zyxel.se.

Petter Spector

Presskontakt Marknadschef, ZyXEL Communications 070-266 61 04