Premiär fredag 9 maj: Aritco Villahissar på Fredells Byggvaruhus!

Aritco Lift AB och Fredells Byggvaruhus startar samarbete på den växande villahissmarknaden. Fredells erbjuder nu Aritcos villahissar i sitt ordinarie sortiment. Lagom till Fredells Byggfestival fredag-söndag 9-11 maj står en Aritco Villahiss färdig att
provåkas och beskådas i varuhuset.

Det finns en tydlig trend, både utomlands och i Sverige att allt fler villaägare installerar hiss i sina hem. Många gör det för att öka komforten i hemmet, och för att underlätta när de t.ex. ska flytta barnvagnen, matkassar eller tvättkorgen. Men också för att öppna huset för alla, t ex gamla farmor. En annan tydlig trend är de som installerar hiss för att kunna bo kvar i huset när de blir äldre och t.ex. får svårt att gå i trappan. En viktig del för de flesta är att inreda sitt hem med en snyggt designad hiss, som dessutom ökar husets värde.

Aritcos Villahissar är gjorda speciellt för privata hem. De är enkla att passa in i huset och installeras på bara 2-3 dagar. De kräver inget extra utrymmer över, under eller runt om hissen vilket konventionella hissar behöver. Detta gör att Aritcos Villahissar är mycket prisvärda för villaägare.

"Vi är mycket glada att Fredells stora kundkrets av både villaägare, hantverkare och byggfirmor nu kan köpa villahiss direkt hos Fredells", säger John Löwbäck, Marknads- och Försäljningsdirektör på Aritco. "Med Fredells tjänst Levererat & Monterat och deras fokus på kvalitet och kundservice får våra kunder bästa möjliga rådgivning, support och kvalitet från första kontakt till färdiginstallerad hiss."

• Building, property

• homelifts

Om Aritco

Aritco är Europas största tillverkare av plattformshissar och villahissar. Aritco har ca 90 anställda och omsätter omkring 300 MSEK. Aritco erbjuder två kategorier av hissar; Living Collection - villahissar för den privata marknaden och Prime Collection - plattformshissar för den publika marknaden. Dessa säljs genom 140 oberoende partners i mer än 40 länder. Läs mer på www.aritco.com eller www.aritcohomelifts.se

Om Fredells

Fredells Trävaru AB är ett komplett byggvaruhus beläget i Sickla och i Knivsta. De omsätter cirka 700 Mkr och har drygt 230 anställda. Fredells ingår i den familjeägda koncernen Stockholms Trävaru AB. Fredells är en komplett byggleverantör som arbetar med helhetslösningar för  kvalitetsmedvetna företag och privatpersoner i hela Stockholm - Uppsala regionen.