Press release -

Belgische start-up Alberts wint Europese prijs met innovatieve smoothie automaat

Internationale erkenning

Alberts sleutelt al enkele jaren in het grootste geheim aan de allereerste smoothie automaat in Europa. Sinds juni van dit jaar kunnen bezoekers van Carrefour Evere en Manhattan dankzij de beta-versie van de machine zichzelf van een gezond tussendoortje voorzien tijdens het winkelen. Zopas pakten de oprichters Glenn, Philippe en Stefan echter groots uit. De Alberts Smoothie Station werd deze week bekroond met de Europese Future of Nutrition Award 2017. Deze prijs wordt uitgereikt door voedings- en technologie-deskundigen. Met hun innovatieve concept brengen de jonge ondernemers een danige verandering teweeg in de voedingssector.

Gezondheid op het werk moet beter

Alberts wil een gezond alternatief bieden voor de ongezonde snacks waar we vandaag steeds naar grijpen. Deze reflex is een herkenbaar fenomeen. Aan de hand van instant verse smoothies, die je naar eigen smaak kan samenstellen, wil het bedrijf de consumptie van fruit en groenten in België verhogen. Met de nieuwe voedseldriehoek van het Vlaams Instituut Gezond Leven wordt nog maar eens benadrukt hoe belangrijk het is dagelijks voldoende water, fruit en groenten te consumeren. Alberts speelt hier slim op in en produceert natuurlijke smoothies die enkel ingrediënten bevatten uit de bovenste laag van de driehoek. Geen gesuikerde drankjes, “no bullshit”.

Steun van de grote marktspelers

Alberts legde van in het begin de focus op de kwaliteit van hun productontwikkeling. Aangezien het om voedsel gaat, riepen ze de hulp in van universiteit- en industrie-experten om deze complexe markt aan te pakken. Greenyard Foods, globale marktleider in onder meer diepvriesfruit en -groenten, heeft zelf geïnvesteerd in het project van de ambitieuze ingenieurs. In combinatie met de samenwerking met Carrefour gaat het nu hard voor de start-up. “Nadat we besloten samen te werken met Carrefour is alles in een stroomversnelling gekomen,” zeggen co-founders Philippe Hennin en Glenn Mathijssen. “We krijgen nu aanvragen voor onze machine vanuit Europa en zelfs de hele wereld." Thierry Michiels, Director Business Controlling van Carrefour België, is enthousiast. “Bij Carrefour staan we open voor innovatieve ideeën van jonge starters, zeker rond beter en gezonder leven. De smoothie automaat van Alberts is een verrijking voor onze winkelbeleving.”

België veroveren met #H50

De ambities van Alberts zijn enorm. “We willen dat mensen gezonder gaan leven, maar vandaag vindt men steeds een excuus om dat toch niet te doen. Daar willen wij iets aan veranderen,” verklaren Glenn en Philippe. Alberts gaat selectief op zoek naar 50 bedrijven in België die het echt menen met de gezondheid van hun werknemers: Belgium’s Healthy 50. “Hoewel we de wereld willen veroveren met ons idee, focussen we ons voorlopig op België. Ons doel is om samen een gezonde levensstijl te promoten op het werk door onze eerste Alberts Smoothie Machines bij deze bedrijven te plaatsen."

Meer weten over H50? Surf naar http://alberts.be/h50-belgium

• Food, Drink

• fi award
  • food innovation
  • gezondheid
  • innovatie
  • start-up
  • smoothie machine
  • belgian start-up

Alberts is een Belgische startup opgericht in 2015 door drie jonge ondernemers. Op reis in New York zochten ze een gezonde snack, stapten een smoothie bar binnen en zagen dat deze snack niet zo gezond is als ze lijkt. Daarom gebruikten ze hun eigen technologische achtergrond als ingenieur om zelf met een oplossing op de proppen te komen: de Alberts Smoothie Station. Deze smoothie automaat stelt een gepersonaliseerde health boost samen in 90 seconden, met als doel gezondheid binnen handbereik te realiseren. De smoothies zijn gezond. Ze zijn 100% vers en natuurlijk, want ze bestaan uit puur water, en diepvriesfruit en -groenten voor een optimaal behoud van nutritionele eigenschappen. Alberts revolutioneert het snackgedrag op de werkvloer met dit betaalbaar en gezond alternatief.

Claudia Parms

Press contact Marketing & Communication