De kracht van hoogwaardige audio met Sony

Luister naar de muziek die de maker in zijn hoofd had toen hij de song schreef. Sony's nieuwe generatie High Resolution Audio-producten levert meer dan cd-kwaliteit – elk detail komt naar voren, zowel in het HD-geluidsformaat van vandaag als binnen je bestaande muziekcollectie.

Van originele opnames in de studio tot weergave in je woonkamer – niemand is beter thuis in muziek dan Sony. Sony stond mee aan de wieg van het originele Compact Disc-formaat in 1982 en SACD/DSD in 1999, en biedt muziekliefhebbers telkens opnieuw een nog zuiverder, levensechter geluid dan tevoren. De consument van vandaag vraagt om een steeds betere luisterervaring. Sony speelt daarop in met een nieuw assortiment hifiproducten dat de kracht van hoogwaardige audio laat horen.

De nieuwe reeks van zes High Resolution Audio-producten is ontwikkeld op basis van tientallen jaren ervaring. Ze geven elke nuance van de opnames van vandaag kristalhelder weer. De Sony-reeks omvat twee HDD-audiospelers, een USB DAC-versterker, een geïntegreerde stereoversterker en twee luidsprekersystemen.

Sony lanceert ook een nieuwe online ‘gateway’. Muziekliefhebbers kunnen hier muziek opzoeken en downloaden uit een groeiende collectie opnames in hoge resolutie: http://www.sony.be/lang/nl/hub/audio-met-hoge-resolutie.

HAP-Z1ES HDD-audiospeler en TA-A1ES geïntegreerde stereoversterker
De HAP-Z1ES HDD-audiospeler is speciaal ontwikkeld voor echte muziekfanaten. Audiobestanden in hoge resolutie worden tot in de fijnste details weergegeven. De muziek wordt opgeslagen op de 1 TB grote harde schijf van de speler en kan draadloos of per kabel van je pc of Mac worden overgezet via de applicatie ‘HAP Music Transfer’. De app synchroniseert nieuwe downloads automatisch, dus de harde schijf van je speler is altijd up-to-date.

Op het kleurrijke 4,3 inch-lcd-scherm (10,9 cm) blader je gemakkelijk door je muziekbestanden. Ook kun je draadloos op je smartphone of tablet (Android/iOS) door je collectie bladeren met Sony’s nieuwe app ‘HDD Audio Remote’. Heb je nog meer ruimte nodig voor je muziek? Dan kun je via de usb-poort een externe harde schijf aansluiten. Heel eenvoudig.

De HAP-Z1ES speelt probleemloos elk muziekformaat: MP3, DSD (tot 5,6 MHz), DSF, FLAC, WMA, ALAC, ATRAC en AIFF. Zoveel detail en helderheid heb je nog nooit gehoord – en dat geldt voor alle muziekstijlen.

Zelfs mp3-bestanden van matige kwaliteit klinken beter. DSEE (Digital Sound Enhancement Engine) brengt de hoge frequentiedetails terug die verloren gaan wanneer digitale muziek sterk wordt gecomprimeerd.

De HAP-Z1ES gaat perfect samen met de bijpassende TA-A1ES 2x80W geïntegreerde stereoversterker. Die is gebouwd volgens de zelfde hoge normen. Binnen de zeer stevige behuizing – om elektromechanische trillingen tegen te gaan – gaan subtiele voorversterkings-elementen schuil die zelfs de meest veeleisende muziekliefhebber zullen bekoren.

Een FET Input Buffer Stage gaat vervorming tegen en het circuit is gestroomlijnd vormgegeven voor nog betere geluidkwaliteit. De emitterweerstand met spoel en condensator die normaal wordt gebruikt ter verbetering van de stabiliteit, is hier weggelaten. Het resultaat is hogestroom-versterking vanuit een enkel balanscircuit. De versterker wordt ook op slimme wijze beheerd op basis van het ingestelde volume. Dit levert de best mogelijke geluidskwaliteit op met bijzonder weinig vervorming, ook bij hoog volume.

HAP-S1 compacte HDD-audiospeler

De HAP-S1 is een ‘one-box’ alternatief voor het topmodel HAP-Z1ES/TA-A1ES. Het toestel paart een HDD-speler aan een krachtige 2x40W-versterker in een zeer stijlvolle, compacte behuizing. Net als bij zijn broertje HAP-Z1ES beschikt de HAP-S1 over wifi, zodat je je muziek in hoge resolutie op je pc of Mac gemakkelijk kunt synchroniseren.

UDA-1 USB DAC-versterker
De UDA-1 USB DAC-versterker kan via usb op je computer of smartphone worden aangesloten. Je digitale muziekcollectie klinkt er nog beter door. Sluit gewoon een paar luidsprekers aan en geniet van het geluid: vele malen beter dan dat van je pc – of je nu luistert naar muziekdownloads in hoge resolutie, naar mp3-bestanden of apps als Spotify*, iTunes** of Sony’s eigenste Music Unlimited, gebruikt. Deze versterker is een zwaargewicht op muziekgebied, maar met zijn behuizing van slechts 225 mm neemt hij niet veel ruimte in.

SS-HA1 en SS-HA3 High Resolution Audio-compatibele compacte luidsprekers

Deze twee nieuwe compacte luidsprekers brengen je muziekcollectie helder en zuiver ten gehore. De SS-HA1 en de SS-HA3 zijn uitgerust met een nieuw ontwikkelde dubbele supertweeter met aparte hogefrequentie-units aan de voor- en bovenzijde van het klankbord. Ze zijn ook voorzien van een MRC-woofer (Mica Reinforced Cellular) voor een bijzonder breed en accuraat geluidsveld.

* Spotify is een geregistreerd handelsmerk van Spotify Group.

** iTunes is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc.

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

HAP-S1 900 EUR beschikbaar in zilver of zwart oktober 2013
HAP-Z1ES 2.000 EUR beschikbaar in zilver november 2013
UDA-1 600 EUR beschikbaar in zilver of zwart oktober 2013