Een spannende nieuwe kijk op de wereld met de nieuwe Action Cam HDR-AS20 van Sony

• SteadyShot™ houdt beelden vloeiend en scherp, zelfs bij intensieve camerabewegingen
  • Ultrabreed ZEISS® Tessar®-groothoekobjectief met ingebouwde stereomicrofoon voor heldere en levendige POV-video's en geluid
  • Exmor R® CMOS-sensor legt uiterst gedetailleerde natuurlijke Full HD 50p-video en foto's vast, zelfs bij weinig licht
  • Bekijk en bedien tot vijf camera's met de optionele draagbare Live View-afstandsbediening als accessoire
  • Nagenieten van opnamen met PlayMemories Home™ en Video Merge-functie

De zomer komt eraan – en de splinternieuwe Action Cam AS20 van Sony is er klaar voor om al je belevenissen vast te leggen.

Niets ontgaat het ZEISS® Tessar®-groothoekobjectief met het enorme gezichtsveld van 170° (120° met SteadyShot aan), dat het menselijk oog benadert. Camerabewegingen worden door SteadyShot gecorrigeerd - schokken en trillingen op hobbelige fietspaden en geslinger door wind en golven worden keurig opgevangen. Er is ook een stereomicrofoon die geluid natuurgetrouw opneemt, waardoor je dagelijkse avonturen er nog een schepje realisme bij krijgen.

De Exmor R® CMOS-sensor met achtergrondverlichting levert prachtige Full HD-video en geweldige foto's op, zelfs als het schemerig is en mindere camera's het afleggen. Opname met hoge bitsnelheid tot 28 Mbps zorgt voor kraakhelder, gedetailleerd beeldmateriaal, zelfs in drukke scènes waarin de camera of het onderwerp veel beweegt.

Ingebouwde Wi-Fi® verbindt de Action Cam met de draagbare RM-LVR1 Live View-afstandsbediening. Met dit optionele waterbestendige accessoire met polsbevestiging zijn opnamen eenvoudig te controleren en maximaal vijf camera's te bedienen wanneer de Action Cam op moeilijk te bereiken plekken, zoals je surfboard of helm is bevestigd.

Een handige rotatiefunctie biedt extra veelzijdigheid door het beeld automatisch om te draaien als je opnamen maakt met de camera ondersteboven.

Door het slanke, onopvallende ontwerp gaat de Action Cam overal met je mee… van surftrips tot skateparks. De gestroomlijnde vormgeving klieft door de lucht en trekt zich niets aan van de winddruk als je met de fiets de heuvel af snelt of je voor het eerst aan een parachutesprong waagt.

De batterij gaat zelfs nog langer mee dan zijn voorganger, zodat je non-stop royaal 130 minuten1 videobeelden kunt maken met Wi-Fi® aan (150 minuten2 met Wi-Fi® uit) – ruim voldoende om die slopende BMX-tocht of snorkeltrip vast te leggen.

Wanneer je weer achter je pc kruipt na een dagje vol actie en avontuur, kan je het beeldmateriaal met de gratis PlayMemories Home-app van Sony eenvoudig bewerken en delen via sites zoals Facebook® en YouTube™. Met de nieuwe Video Merge3-functie kan je spannende split-screen composities maken van maximaal vier simultane gezichtshoeken van verschillende camera's.

Technische specificaties

Beeldsensor

Exmor R® CMOS-sensor, type 1/2,3 (7,77 mm) met achtergrondverlichting en 11,9 megapixels (effectief, bij benadering)

Beeldverwerkingsprocessor

BIONZ®

Video-indelingen

MP4: MPEG-4 AVC/H.264

Videomodus (resolutie)

PS: 1920 x 1080 60p/50p
HQ: 1920 x 1080 30p/25p
STD: 1280 x 720 30p/25p
SLOW: 1280 x 720 60p/-
SSLOW: 1280 x 720 120p/-
VGA: 640 x 480 30p/25p

Objectief

ZEISS® Tessar® F2.8

Brandpuntsafstand (35mm-equivalent)

SteadyShot UIT: 15,3 mm (170°)
SteadyShot AAN: 21,3 mm (120°)

Beeldstabilisatie

Elektronische SteadyShot

Multi-camerabediening

Tot 5 units

Scènemodi

Auto/Onderwater

Gps

Nee

Opladen via usb

Meerdere usb-aansluitingen/micro-usb-aansluiting

Ja (ondersteunt micro-usb-compatibel apparaat)

Wi-Fi

NFC

Nee

Afmetingen (b x h x d) (inclusief meegeleverde batterij)

Circa 24,5 mm x 47,0 mm x 82,0 mm

Compatibiliteit met geheugenkaarten

Memory Stick Micro™ (Mark 2)
Micro SD/SDHC/SDXC-geheugenkaart (klasse 4 of hoger)

Gewicht (alleen hoofdeenheid)

Circa 58 g

Gewicht (met meegeleverde batterij)

Circa 83 g (met meegeleverde batterij NP-BX1)

Meegeleverde accessoires

Oplaadbare batterijen (NP-BX1)
Micro-usb-kabel
Gebruikshandleiding
Waterdichte behuizing (SPK-AS2)
Zelfklevende bevestiging (VCT-AM1)

1Bij benadering

2Bij benadering

3 Vereist PlayMemories Home versie 3.1.10 of hoger voor Windows en versie 1.1.10 of hoger voor Macintosh®.

Richtprijs (incl. BTW en recupelbijdrage)

HDR-AS20

200 EUR

juni 2014