EISA Awards 2015: Zes Sony producten bekroond met Europese Awards

• European Travel Compact Camera: Sony Cyber-shot DSC-HX90/V
  • European Compact System Lens: Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS
  • European Multimedia Smartphone: Sony Xperia Z3+

• Sony is zes keer bekroond door de EISA (European Imaging and Sound Association), de grootste redactionele multimedia-organisatie in Europa. De awards zijn een erkenning voor de technologieën van Sony op het gebied van televisie, digitale beeldverwerking, Home Theatre-systemen en mobiele producten. De organisatie onderstreept het succes van Sony in het streven naar hoogwaardige, betrouwbare producten die klanten met vertrouwen kunnen gebruiken.

European Soundbase 2015-2016: Sony HT-XT3
    De HT‐XT3 Soundbase van Sony is bekroond vanwege de hoogstaande geluidskwaliteit, uitgebreide netwerkfuncties en een elegante behuizing die het gewicht van schermen tot 65-inch (en max 50 kg) kan dragen. De Soundbase zorgt voor deze hoge kwaliteit door coaxiale luidsprekers met glasvezel conussen en een gecentreerde koepeltweeter, terwijl twee down‐firing woofers voor krachtige bassen zorgen. De Soundbase biedt verschillende mogelijkheden om apparaten aan te sluiten, denk aan HDMI, Ethernet, Wi‐Fi, USB, Bluetooth, NFC en compatibiliteit met Google Cast. Ook High-Res audioformaten zoals Dolby TrueHD, DTS‐HD Master Audio, FLAC, WAV en DSD worden ondersteund.
    De HT‐XT3 beschikt bovendien over de multi-room functionaliteit van Sony en is zo samen met andere apparaten te bedienen via de SongPal-app van Sony waardoor de aangesloten apparaten in onafhankelijk zijn te bedienen en audio kunnen afspelen. De Sony HT-XT3 heeft een winkeladviesprijs van €500,-.

European Design TV 2015-2016: Sony KD-65X9005C
    De Sony 65X9005C heeft een slank design, waarbij het 65-inch scherm op zijn dunste punt slechts 4,9 mm dun is. Het verticale luchtstroomsysteem van Sony zorgt ervoor dat de TV ook vlak tegen een wand is te plaatsen. Daarnaast kan de gebruiker ervoor kiezen om het scherm op brede of smalle aluminium steunen te plaatsen. Het 4K Ultra HD scherm beschikt over de Triluminos Display-technologie van Sony dat zorgt voor kleurrijke en scherpe beelden. En Android TV zorgt voor bedieningsgemak en voor een overzichtelijk startscherm met alle functies van de tv. De Sony 65X9005C heeft een winkeladviesprijs van €3.000,-.

European Professional Compact System Camera: α7 II
    De α7 II is een professionele full-frame compacte systeemcamera en biedt hoogwaardige beeldverwerking in een lichtgewicht behuizing. De camera is daarmee een sterke concurrent voor Digitale Spiegel Reflex Systemen (DSLR). De full-frame sensor van 24 miljoen pixels heeft een schitterend dynamisch bereik met weinig ruis op hoge ISO-instellingen. De hybride autofocus geeft een snelle, nauwkeurige scherpstelling. De stevigere behuizing en een nieuwe handgreep maken het verschil met zijn voorganger. De ingebouwde beeldstabilisatie over 5 assen biedt uitkomst wanneer de gebruiker vanuit de hand fotografeert, vooral voor close-ups en lage sluitersnelheden. Met al deze eigenschappen is de α7 II het alternatief voor een full-frame DSLR. De Sony α7 IIheeft een winkeladviesprijs van €1.800,-.

European Travel Compact Camera: Sony Cyber-shot DSC-HX90/V
    De Sony Cyber‐shot DSC-HX90/V is 's werelds kleinste compacte camera met superzoom en ingebouwde elektronische zoeker. De Zeiss VarioSonnar T*-lens heeft een krachtig zoombereik en het equivalent van 24-720 mm dekt vrijwel alle mogelijk reissituaties. De elektronische zoeker stelt de gebruiker in staat op ooghoogte te fotograferen en is vooral handig in fel licht. Als de gebruiker hem niet nodig heeft, verdwijnt hij in de camerabehuizing. Het LCD-scherm kantelt tot 180°, zodat er creatieve foto’s gemaakt kunnen worden. Er kan gefilmd worden op 1080/60p en de HX90V heeft een ingebouwde GPS en Wi-Fi met NFC. De Sony Cyber-shot DSC-HX90/V heeft een winkeladviesprijs van €470,-.

European Compact System Lens: Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS
    De Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS lens is zeer scherp, tot in de hoeken van het beeld bij maximale opening en heeft een minimale vervorming of chromatische afwijking. Zijn contrast levert goede foto's op en met f/2.8 krijgt de gebruiker prachtig weergegeven bokeh met vloeiende toongradaties dankzij de ronde diafragmabladen. Met zijn robuuste constructie, geruisloze scherpstelling en effectieve beeldstabilisatie geeft deze lens de beste testresultaten in zijn categorie, volgens de experts van EISA. De Sony FE 90mm F2.8 Macro G OSS heeft een winkeladviesprijs van €1.150-.

European Multimedia Smartphone: Sony Xperia Z3+
    De Sony Xperia Z3+ is een slanke, stevige smartphone van 6,9 mm dun. Hij is water- en stofdicht en heeft verschillende multimediafuncties, zoals scherpe fotografie, 4K video en audio met hoge resolutie (Hi-Res Audio). Met de 5 megapixel 25 mm groothoek frontcamera zijn scherpe groepsselfies te nemen. De hoofdcamera presteert goed in zwak licht en heeft een snelle beeldverwerking. Het audiogedeelte is volledig compatibel met hoge resolutie multimedia en past de instellingen automatisch aan op iedere hoofdtelefoon die op de smartphone wordt aangesloten. De accuduur van deze smartphone gaat tot twee dagen mee. De Sony Xperia Z3+ heeft een winkeladviesprijs van €699,-.

• kd-65x9005c
    • dsc-hx90v
    • ht-xt3
    • xperia z3+
    • a7ii
    • sony fe 90mm f2.8 macro g oss

Sony Corporation is een toonaangevende fabrikant van audio-, video-, game- en communicatieproducten en belangrijke IT-producten voor particuliere en zakelijke gebruikers. Met de activiteiten op het gebied van muziek, beeld en computerentertainment en met de online activiteiten is Sony wereldwijd marktleider in elektronica en entertainment. Sony had een geconsolideerde jaaromzet van ongeveer USD 75 miljard voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2014. Wereldwijde website van Sony: http://www.sony.net/.