Het uitgebreide High-Resolution Audio-assortiment van Sony biedt een ongeëvenaarde muzikale helderheid

De nieuwe leden van de High-Resolution Audio-familie van Sony gaan een stuk verder dan cd-kwaliteit en zorgen voor een nieuwe wereld van zuiverdere, levensechtere geluiden.

Terwijl er bij mp3-bestanden heel wat details uit de originele signalen verloren gaan, behoudt High-Resolution Audio heel wat meer informatie tijdens het omzetten van analoog naar digitaal. Het resultaat hiervan is een authentieker geluid dat dichter aanleunt bij het geluid dat de artiest en het publiek oorspronkelijk te horen kregen.

STR-DN1050 en STR-DN850 Network AV-ontvangers

In de lente van 2014 brengen twee nieuwe multifunctionele AV-ontvangers je High-Resolution Audio zonder compromissen en met uitgebreide netwerkopties. De premiumcomponenten en de uiterst precieze constructie staan er garant voor dat de STR-DN1050 en STR-DN850 rijkelijk gedetailleerde geluiden produceren die elke audiofiel meer dan alleen maar zal weten te waarderen.

Met de STR-DN1050 en STR-DN850 kun je van muziekkwaliteit genieten zoals de artiest het zelf voor ogen had – inclusief DSD1- en 192KHz/24-bit-bestanden (WAV/FLAC). Beide ontvangers bieden je de mogelijkheid om exquise Hi-Res-geluiden te streamen via je thuisnetwerk, om je telefoon te verbinden of een usb-station met al je favoriete Hi-Res-nummers aan te sluiten. Met de ingebouwde wifi- en Bluetooth®-functie maak je in een oogwenk draadloos verbinding met een mobiel apparaat. Daarnaast bieden beide modellen One-touch-mogelijkheden met Xperia™ en andere Android-apparaten die ondersteuning bieden voor NFC, en met Apple Airplay.

De STR-DN1050, het nieuwe paradepaardje, zorgt voor een ongeëvenaard home-entertainment. Dit hoogkwalitatief toestel is uitgerust met een stevig chassis dat ongewenste trillingen voorkomt, plus een printplaat uit glasepoxyhars. Aangepaste componenten zijn onder meer een uit de kluiten gewassen vermogenstransformator plus met de hand gekozen elektrolytische condensatoren en weerstanden van audioniveau.

Het indrukwekkende uitgangsvermogen (165 W x 7.2ch) van de ontvanger en het superbreedbandversterkerscircuit zorgen voor een kraakhelder geluid van je volledige muziekcollectie. De geïntegreerde 4K Pass Through zorgt voor extra details voor videobronnen met een lagere resolutie. Ideaal dus om te kunnen genieten van Blu-ray Disc™-films en andere content op je 4K-televisie. Met Zone 2-distributie kun je tegelijk in verschillende kamers naar muziek luisteren, en met de intuïtieve visuele interface van de ontvanger is het eenvoudig om instellingen aan te passen via het scherm van je tv en met de vereenvoudigde nieuwe afstandsbediening.

Met de nieuwe afstandsbediening verken je vanaf nu moeiteloos je wereld van High-Resolution Audio-entertainment. Of je kunt ervoor kiezen de gratis app SongPal2 (iOS6/Android 2.3.3 of recenter) van Sony te gebruiken om de ontvanger te bedienen met je telefoon en onlinediensten zoals Music Unlimited, Spotify en Deezer te ontdekken. Aangezien deze ingebouwde apps 'native' zijn voor deze ontvanger, kun je genieten van pure geluiden zonder compromissen die stukken beter zijn dan de geluiden van muziekclouddiensten op je pc of mobiele telefoon.

MAP-S1 Multi Audio Player

Je krijgt alles wat je nodig hebt: de compacte MAP-S1 is een krachtige 100W-versterker, tuner en cd-speler in een slanke, stijlvolle behuizing die perfect past op elk meubel of boekenrek. Je hoeft alleen nog maar luidsprekers toe te voegen en je bent klaar voor een ongelooflijke Hi-Resolution Audio3-ervaring.

De veelzijdige MAP-S1 kan zowel High-Resolution als mp3 en andere audioformaten afspelen vanaf heel wat verschillende bronnen en aangesloten apparaten. De S-Master HX Audio-versterker van Sony voorkomt vervorming en ruis, terwijl DSEE HX zorgt voor een upscaling van je volledige muziekcollectie – inclusief gecomprimeerde bestanden en cd's – voor een geluid dat beter is dan cd-kwaliteit.

Stream muziek via je thuisnetwerk en vanaf een pc of internetdiensten zoals Spotify en Music Unlimited. Plug een usb-stick in of verbind je smartphone via een kabel, Bluetooth of Apple AirPlay. Door het toestel aan te raken met je Xperia-telefoon of -tablet die ondersteuning biedt voor NFC, maak je in een oogwenk draadloos verbinding zodat je moeiteloos muziek kunt beluisteren.

Gebruik de MAP-S1 in combinatie met de nieuwe SS-CS5 luidsprekers van Sony om resultaten te bekomen waarvan je versteld zult staan. De 13cm-woofer is uitgerust met een conus uit MRC-vezels (Mica Reinforced Cellular) die tegelijk uitermate licht en stevig is zodat ongewenste resonantie en verkleuring geminimaliseerd worden. De unieke WD-supertweeter (Wide Dispersion) zorgt voor indrukwekkende hoge frequenties met een ongeëvenaarde transparantie en een weergaloos realisme.

BDP-S7200 SA-CD/Blu-ray Disc™-speler

De nieuwste Blu-ray Disc-speler van Sony voegt nu ook High-Resolution Audio-weergave toe aan een indrukwekkende lijst met specificaties. De BDP-S7200 koppelt haarscherpe beelden aan indrukwekkende geluiden, en dit zowel voor het bekijken van je favoriete films op disk als om te kunnen genieten van de uitermate uitgebreide keuze aan online-entertainmentdiensten.

Naast de snelle toegang tot een nieuwe wereld van online-inhoud krijg je ook een verbeterde beeld- en geluidskwaliteit voorgeschoteld. Dit is de eerste Blu-ray Disc-speler van Sony die zowel Super Audio CD- als Hi-Resolution Audio-bestanden kan afspelen. Plaats een disk en krijg elke noot te horen met een authenticiteit en impact die je versteld zullen doen staan. Zelfs als je luistert naar Low-Res-internetvideo's of mp3-nummers, geeft de Digital Music Enhancer van Sony de geluiden een natuurlijke boost door het herstellen van frequenties die verloren gaan wanneer bestanden in een hoge mate gecomprimeerd worden.

Als je Blu-ray Disc™-films bekijkt op de BDP-S7200, krijgen je favoriete titels nog extra glans dankzij de 4K-upscaling die zorgt voor vier keer meer details dan Full HD op je 4K-televisie. Zelfs webvideokwaliteit gaat er een stuk op vooruit dankzij IP Content Noise Reduction Pro, die aangedreven wordt door de snelle Dual Core-processor en zorgt voor scherpere beelden, rijke texturen en natuurlijke toongradaties.

Met de verbeterde wifi-functie lukt het nu ook beter om video's en muziek te streamen via je netwerk. Er is een volledig nieuwe wereld van online-entertainment die je kunt verkennen, met onmiddellijke toegang tot films, muziek, uitgesteld tv-kijken en meer van Sony Entertainment Network. Maak kennis met nieuwe onlinekanalen of laad de nieuwste YouTube™-video's. Met de functie Schermreproductie van Miracast™ kun je zelfs foto's, video's en muziek rechtstreeks vanaf je smartphone of tablet delen op je tv-scherm.

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

STR-DN1050

650 EUR

STR-DN850