Klein wonder: Sony's nieuwe Action Cam Mini biedt schitterende nieuwe gezichtspunten

·  De kleinste Action Cam Mini aller tijden weegt slechts 63 g – ongeveer 2/3 van het formaat en gewicht van de bestaande modellen1 – en gaat overal met je mee op avontuur

·  Nieuwe Live-View Remote met gps en polsband

·  Schitterende Action Cam Mini-beeldkwaliteit dankzij de ZEISS Tessar®-lens, Exmor R™ CMOS-sensor en geavanceerde SteadyShot™-beeldstabilisatie

·  Deel je ervaringen meteen met je vrienden dankzij live internetvideostreaming via USTREAM™ en creëer in een handomdraai een prachtige video met de gratis Action Cam Movie Creator-software2

Sony’s kleinste Action Cam aller tijden, de HDR-AZ1VR, biedt de sensationele beeld- en geluidskwaliteit van een Action Cam in een piepkleine Full HD-videocamera die elk avontuur aankan.

Of je nu op reis bent, een lange wandeling of een fietstocht maakt of gewoon de buurt verkent, de nieuwe Action Cam Mini legt schitterende point-of-viewbeelden vast, waar je ook bent. Met zijn gewicht van slechts 63 g3 is de HDR-AZ1 1/3 kleiner dan zijn Action Cam-broertjes. Toch vind je grotendeels dezelfde toonaangevende Sony-technologie terug in dit kleine cameraatje, zoals het geavanceerde SteadyShot. Je mag dus rekenen op schitterende Full HD-opnames, een helder stereogeluid en de vele extra's die de Sony Action Cam beroemd hebben gemaakt. De HDR-AZ1 is verrassend krachtig. Hij legt opnames vast met een hoge bitrate van 50 mbps in XAVC S en bekijkt de wereld via een 170°-groothoeklens.

De Action Cam Mini heeft een robuust, IPX4-equivalent waterdicht ontwerp. Zware regenbuien en modderplassen vormen dus geen probleem meer. Hou je van nog extremere avonturen? Geen probleem, want de meegeleverde waterdichte behuizing beschermt je camera tegen schokken en valpartijen, zand, vuil en duikpartijen tot 5 m4 onder water.

De Action Cam Mini HDR-AZ1VR wordt geleverd met de gloednieuwe RM-LVR2V Live-View Remote5. Dankzij deze je instellingen aanpassen terwijl je camera op je hoofd of stuur bevestigd blijft. En wil je een video opnemen vanuit meerdere invalshoeken, dan kan je met deze afstandsbediening wel vijf camera's tegelijk bedienen. De afstandsbediening slaat nu ook gps-gegevens op en stuurt die door naar de camera terwijl je onderweg bent. Doordat die gps-traceerfunctie nu in de afstandsbediening zit, kon de AZ1 net dat stukje kleiner worden gemaakt.

Bent je weer thuis, dan kunt u met de nieuwe Action Cam Movie Creator-software schitterende video's maken. Dat gebeurt allemaal heel intuïtief. Maak gebruik van een waaier aan bewerkingsopties. Zo kan je de snelheid en afstand weergeven om je video's extra diepgang te verlenen. Op die manier traceer je elk moment van je fietstocht of marathon. En doordat je nu opnames kunt maken met een framerate van maar liefst 120 fps, kan je schitterende, soepele slowmotionbeelden creëren.

De Exmor RTM CMOS-sensor met backlight is gecombineerd met een ZEISS-objectief en Sony’s krachtige BIONZ XTM-beeldverwerker, voor enorm gedetailleerde, levensechte beelden – ook bij opnames in de avondschemer. Advanced SteadyShot6 zorgt voor mooi stabiele beelden, ook als je wandelt of met een motorfiets over ruw terrein rijdt.

De HDR-AZ1VR kan je avonturen live streamen via websites als USTREAM. Zo kunnen je vrienden helemaal meebeleven wat je doet7. Voordat je met de livestreaming begint, kan je een bericht sturen via SNS om je vrienden te laten weten dat je van start gaat. Je kan het aantal kijkers zien en de streamingvideo uiteraard op je geheugenkaart vastleggen.

De uitgebreide reeks accessoires biedt meer opties dan ooit: je kan je Action Cam Mini in ontelbaar veel situaties gebruiken. Met de VCT-BPM1 Backpack Mount bevestig je de camera veilig aan je rugzak8. De BLT-CHM1 is een vastklikbare Head Mount Kit waarmee je je camera stevig op je helm zet. Zo ben je zeker van perfecte point-of-viewopnames. De waterdichte SPK-AZ1-draagtas betekent dat je niet bang meer hoeft te zijn voor nattigheid, en de herlaadbare NP-BY1-batterijset zorgt ervoor dat je nooit meer zonder stroom komt te zitten. De ACC-TRDCY-accessoirekit omvat een batterij en een usb-lader. Verder zijn er meerdere Action Cam Minikits op maat met alle extraatjes die je nodig hebt – of je nu een fietsfanaat, een snowboarder of een ander soort avonturier bent.

De officiële Action Cam website zal eerstdaags live gaan op http://www.sony.net/actioncam. Hier vind je productinformatie en –video’s.

Technische specificaties HDR-AZ1VR

Beeldsensor

1/2.3-type Exmor R CMOS-sensor met backlight en ca. 11,9 effectieve megapixels

Beeldverwerker

BIONZ X

Videoformaten

XAVC S:
1920x1080 60 p/50 p(50 Mbps)
1920x1080 30 p/25 p(50 Mbps)
1920x1080 24 p(50 Mbps)
MP4:
PS: 1920x1080 60 p/50 p (28 Mbps),
HQ: 1920x1080 30 p/25 p (16 Mbps),
STD: 1280x720 30 p/25 p (6 Mbps)
SSLOW: 1280x720 120 p/100 p (6 Mbps)
VGA: 640x480 30 p/25 p (3M bps)
HS120(HS100): 1280x720 120 p/100 p (28 Mbps)

Objectieftype

ZEISS Tessar® F2.8

Gezichtshoek

SteadyShot UIT: Ca. 170°
SteadyShot AAN: Ca. 120°

Beeldstabilisatie

SteadyShot

Audio

Stereomicrofoon

Gps

Ja9

Terminals

Multi/Micro-usb-terminal (ondersteunt Micro-usb-compatibele toestellen)

Wifi / NFC

Ja (One-touch Remote)

Afmetingen

bxhxd 24,2 x 36,0 x 74,0 mm (ca.)

Geheugenkaart- compatibiliteit

MP4: Micro SD/SDHC/SDXC geheugenkaart (klasse 4 of hoger), Memory Stick Micro™ (Mark 2)
XAVC S: Micro SDXC geheugenkaart (klasse 10)

Gewicht

Ca. 63 g (met meegeleverde batterij)

Technische specificaties RM-LVR2 (meegeleverd met HDR-AZVR)

Belangrijkste kenmerken

Gps,Wi-Fi, waterdicht tot 3m

Gewicht

Ca. 98 g (met riem)

Afmetingen

bxhxd 72,3 mm x 50,2 mm x 20,8 mm (ca.)

Terminals

Multi/Micro-usb-terminal (ondersteunt Micro-usb-compatibele toestellen)

1 Ca. 63 g inclusief batterij en media. 2/3 van het formaat van de HDR-AS100V Action Cam

2 Te downloaden via http://www.sony.net/actioncam/support/ vanaf begin oktober 2014.

3 Gemiddeld gewicht inclusief batterij en media

4 Tot 5 m diep continue onderwaterprestaties gedurende 30 minuten voor het vastleggen van activiteiten in het water, soals surfen en kajakken. De focusoperation is niet compatibel met onderwateractiviteiten zoals snorkelen.

5 De RM-LVR2V wordt niet apart verkocht.

6 Naar dezelfde niveaus als de HDR-AS100V

7 Videoresolutie 1280×720 of 640×480. Registratie op een videostreamingsite en smartphone met wifi (tethering) of wifiomgeving vereist.

8 De bevestiging voor rugzak VCT-BPM1 verzekerd de camera aan een riem van de rugzak.

9 Ingebouwd in de RM-LVR2V Remote, niet in de behuizing van de HDR-AZ1

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

HDR-AZ1VR

350 EUR

Action Cam + Live Remote

HDR-AZ1VB

400 EUR

Action Cam + Live Remote + stuur- en hoofdbevestiging + antiwasemscherm

HDR-AZ1VW

400 EUR

Action Cam + Live Remote + hoofd-en polsbevestiging + antiwasemscherm

• hdr-az1
  • actioncam

Over Sony
Sony Corporation is een toonaangevende fabrikant van audio-, video-, game- en communicatieproducten en belangrijke IT-producten voor particuliere en zakelijke gebruikers. Met de activiteiten op het gebied van muziek, beeld en computerentertainment en met de online activiteiten is Sony wereldwijd marktleider in elektronica en entertainment. Sony had een geconsolideerde jaaromzet van ongeveer USD 75 miljard voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2014. Wereldwijde website van Sony: http://www.sony.net/.