Levensecht filmgeluid en draadloze vrijheid: nieuwe AV-ontvangers van Sony met wifi

Laat je meeslepen dankzij een geluids- en beeldkwaliteit die verrassend realistisch is. De nieuwste Sony-AV-ontvangers met wifi bieden je het beste op het vlak van audio en video, plus de vrijheid van een draadloze verbinding met een grenzeloze wereld van ongeëvenaard entertainment.

De prachtige STR-DN1040 en STR-DN840 zijn precisietoestellen die je een compromisloze homecinema-ervaring bezorgen. Achter de stijlvolle en minimalistische buitenkant gaat een nieuw ontwikkelde Rigid Chassis schuil die ongewenste trillingen en resonanties voorkomt zodat je solide, krachtige basgeluiden te horen krijgt. De hoogwaardige componenten zorgen ervoor dat je geen enkel detail van je favoriete spektakel hoeft te missen, van de explosieve actie in een film tot de meest subtiele harmonieën van een strijkkwartet.

De DN1040 en DN840 kunnen muziek die opgeslagen is op je smartphone, tablet of pc draadloos streamen. Of je kan in een oogwenk cloudmuziekdiensten zoals Music Unlimited van Sony Entertainment Network openen. Op die manier krijg je toegang tot miljoenen nummers en honderden thematische kanalen. Via vTuner kan je dan weer internetradiozenders beluisteren van over de hele wereld. Dankzij de ondersteuning voor AirPlay kunnen ook eigenaars van een iPad, iPhone, iPod Touch of Mac audio streamen rechtstreeks vanaf hun toestel of via de Spotify app.

Het 7.2-kanaalsgeluid zorgt voor een nieuwe norm voor films en muziek, en HD-Digital Cinema Sound brengt de authentieke akoestiek van de beste Hollywood-bioscopen bij jou in de huiskamer. In de modus Concert Hall waan je je in drie van de meest vooraanstaande concertzalen ter wereld: de Berliner Philharmonie, het Concertgebouw Amsterdam en de Wiener Musikverein. Welk volumeniveau je ook kiest, de Sound Optimiser zorgt voor de optimale frequenties voor extra zuiverheid en présence. Bovenop dit alles regelt Advanced Digital Cinema Automatic Calibration (DCAC) het geluid voor elke luidspreker nog eens haarfijn af zodat het optimaal afgestemd is op de akoestiek in jouw woonkamer.

Beide ontvangers kunnen 192kHz/24bit-audio afspelen, wat beter is dan cd-kwaliteit en waardoor je de kleinste nuances van digitale bronnen - incl. FLAC en WAV-bestanden - zal kunnen waarnemen. Films op Blu-ray Disc™ of dvd zien er even goed uit als ze klinken, en dit dankzij de 4K-upscaling (DN1040) die zorgt voor extra details en een waarlijk onderdompelende ervaring met je 4K Ultra HD-tv of -projector.

De verbindingsmogelijkheden zijn legio, met ruim voldoende ingangen voor een Blu-ray Disc™- en dvd-speler, tv, settopbox, gameconsole, SA-CD-speler en andere toestellen. Op het voorpaneel vind je ook een handige usb-poort terug waar je in een oogwenk een mp3-speler of een flashgeheugen op kan aansluiten. Dankzij de ondersteuning voor MHL (DN1040) kan je een smartphone of tablet rechtreeks verbinden met de ontvanger. Op die manier kan je de HD-video's of -foto’s van je mobiel toestel op je tv bekijken.

Met de heldere en overzichtelijke GUI is het een plezier om de DN1040 te bedienen via je tv-scherm en afstandsbediening.

Dankzij de (gratis) apps voor smartphones of tablets (iOS/Android) kan je vanuit je zetel de ingang en het volumeniveau instellen - TV SideView app – of door je digitale muziekverzameling bladeren en nummers selecteren - Network Audio Remote app.

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

STR-DN840 450 EUR mei 2013

STR-DN1040 650 EUR juni 2013

Belangrijkste specificaties