Relaxed luisteren met de nieuwe draadloze Bluetooth®-hoofdtelefoons van Sony

Geniet op jouw eigen manier van muziek met de nieuwe Bluetooth®-hoofdtelefoons van Sony. Er is voor iedereen een aangepaste Bluetooth® -hoofdtelefoon te vinden. Ga voor de diepste bassen met de MDR-XB950BT. Verlies jezelf in een pure sound met de MDR-ZX550BN – met ruisonderdrukking. Of ga joggen in de regen met de spatwaterdichte, sportieve MDR-AS800BT.

Alle Bluetooth®-modellen met NFC bieden One-touch connectie met je smartphone2. Houd je smartphone gewoon even tegen je hoofdtelefoon: de verbinding komt automatisch tot stand, zonder kabeltjes of ingewikkelde instellingen. Je kunt nu draadloos genieten van een uiterst rijke sound met glasheldere topnoten en diepe, stevige bastonen. Elk stuk muziek klinkt levendiger dan ooit.

Sommige Bluetooth®-hoofdtelefoons zijn ook voorzien van een ingebouwde microfoon. Daarmee kun je gesprekken beantwoorden en handenvrij praten met een uitstekende digitale geluidskwaliteit terwijl je telefoon in je tas of jaszak kan blijven.

MDR-XB950BT Bluetooth®-hoofdtelefoon

Van dubstep tot disco: ga dieper met de nieuwe MDR-XB950BT, het eerste Bluetooth®-model in Sony’s uitgebreide Extra Bass (XB)-gamma. Deze krachtige hoofdtelefoon met hoofdband is gemaakt voor wie van serieuze bassen houdt. Het geavanceerde design is uitgevoerd in hoogwaardige materialen en de metalen hoofdband voelt uiterst comfortabel aan.

De grote drivereenheden van 40 mm zijn voorzien van neodymiummagneten met een hoge magnetische dichtheid voor een uiterst getrouwe weergave van zelfs de allerdiepste subbassen. Wil je nog dieper duiken? Haal de schakelaar over om de Electro Bass Booster te activeren. Je waant je ogenblikkelijk in de club! De Advanced Direct Vibe Structure in de Bass Booster sluit de ruimte tussen de drivereenheid en je trommelvliezen af. Daardoor hoor je uiterst strakke, superdiepe subbassen. Uit een akoestisch onderzoek in samenwerking met Sony Music Entertainment is gebleken dat de “ritmische expressie van bastonen” (vooral geluiden rond 30~40Hz) een almaar belangrijkere rol speelt in de muziekwereld. Met de Beat Response Control-functie krijg je die superbassen te horen. Het geluid is karakteristieker dan ooit dankzij de verbeterde efficiëntie van de poorten en de grotere luchtopening boven aan de drivereenheden.

Jouw gebruiksplezier komt op de eerste plaats, ook wanneer je op je mp3-speler naar een dj-marathonset luistert. De nieuw vormgegeven oorschelpen van de MDR-XB950BT zijn voorzien van ergonomische, zachte oorkussens die zich prima aanpassen aan de vorm van je hoofd. De holte rond het oor zorgt dat de buitenzijde van je oor zijn natuurlijke vorm behoudt, terwijl het geluid rechtstreeks naar je trommelvliezen wordt gestuurd.

MDR-ZX550BN Bluetooth® -hoofdtelefoon met ruisonderdrukking

Een onderonsje tussen jou en de muziek, zonder snoertjes of andere afleidingen. De on-ear MDR-ZX550BN is voorzien van ingebouwde ruisonderdrukking. Daarmee wordt tot 90 % van het omgevingsgeluid weggewerkt.

De 30 mm drivereenheden leveren een uiterst heldere en rijke sound. De hoofdtelefoon heeft een ononderbroken afspeeltijd van maar liefst 25 uur (met ruisonderdrukking en Bluetooth® ingeschakeld), dus zelfs op een superlange busreis of een vlucht naar verre oorden kom je nooit zonder batterij te zitten3. Dankzij het slimme design kun je deze hoofdtelefoon gemakkelijk opvouwen en in je rugzak of tas stoppen.

MDR-AS800BT draadloze Bluetooth® oortelefoon om te sporten

Werk jezelf uit de naad in het fitnesscentrum of loop rondjes in het park met de superkleine en lichte MDR-AS800BT. Deze oortelefoontjes zijn gemaakt voor actieve gebruikers die draagcomfort en een stevige pasvorm even belangrijk vinden als een supergoed geluid.

De draadloze MDR-AS800BT kan op de normale manier worden gedragen, maar je kunt hem ook omklappen met de kabel achter je oor. Zo zit hij nog steviger. En als je hem echt onwrikbaar vast wil zetten, kun je de speciaal vormgegeven Arc Support gebruiken. Die passen heel comfortabel in de natuurlijke vorm van je oor.

Arc Support in 3 maten

Regen houdt je niet langer tegen: de MDR-AS800BT is spatwaterdicht volgens de IPX4-standaard, met ultrasone lasnaden die tegen wat nattigheid kunnen. Eén keer opladen levert een batterijduur van 4,5 uur op: meer dan genoeg voor een rustige middag op café of onderweg van en naar je werk.

Technische specificaties

Modelnaam

MDR-XB950BT

MDR-ZX550BN

MDR-AS800BT

Type

Gesloten, dynamisch

Draagstijl

Hoofdband (circumauraal type)

Hoofdband (supra-auraal type)

In-ear

Driverunit

Φ40 mm, boltype

Φ30 mm, boltype

Φ5,8 mm, boltype

Gevoeligheid

102 dB/mW (passieve werking)

Frequentiekenmerken

3Hz-28.000 Hz (passieve werking)

Impedantie

40 Ω bij 1 kHz (passieve werking)

Maximuminput

1.000 mW (passieve werking)

Passieve werking

Ja (hoofdtelefoonkabel meegeleverd)

Nee

Meegeleverde accessoires

Micro-usb-kabel (ca.50 cm) x 1, hoofdtelefoonkabel (ca. 1,2 m) x 1

Micro-usb-kabel (ca.50 cm) x 1

Micro-usb-kabel (ca. 50 cm) x 1, Long Hybrid siliconenoordopjes (SS/S/M/L, 2 van elk), Arc Support (S/M/L, 2 van elk), aanpasbare band, draagtas

1 Het Bluetooth®-woordmerk en de bijbehorende logo's zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. Elk gebruik van deze merken is onder licentie. Andere handelsmerken en handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

2 Een NFC-compatibele smartphone die met One-touch connectie werkt

3 Afhankelijk van het beleid van de luchtvaartmaatschappij inzake het gebruik van draagbare elektronische toestellen

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

MDR-XB950BT

180 EUR

beschikbaar in zwart

MDR-ZX550BN

100 EUR

beschikbaar in zwart, blauw of rood

MDR-AS800BT

130 EUR

beschikbaar in zwart, blauw of wit

• mdr-xb950bt
  • mdr-zx550bn
  • mdr-as800bt

Over Sony
Sony Corporation is een toonaangevende fabrikant van audio-, video-, game- en communicatieproducten en belangrijke IT-producten voor particuliere en zakelijke gebruikers. Met de activiteiten op het gebied van muziek, beeld en computerentertainment en met de online activiteiten is Sony wereldwijd marktleider in elektronica en entertainment. Sony had een geconsolideerde jaaromzet van ongeveer USD 75 miljard voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2014. Wereldwijde website van Sony: http://www.sony.net/.