Sony introduceert meest innovatieve tablet ooit met Xperia™ Tablet Z2 – ‘s werelds dunste & lichtste waterbestendige1 tablet

Mobile World Congress, Barcelona – Sony legt vandaag de lat hoger op het gebied van tabletinnovatie met de Xperia Tablet Z2 – ‘s werelds dunste en lichtste waterbestendige tablet met de allerbeste entertainmentervaring van Sony.

“De Xperia Tablet Z2 weerspiegelt de top van tabletinnovatie en is een waar vlaggenschip binnen onze premium lijn. We hebben ons supermoderne design verder ontwikkeld om de dunste, lichtgewicht tablet te creëren gecombineerd met de nieuwste technologieën van Sony om tot een unieke gebruikerservaring te komen.” aldus Kunimasa Suzuki, President en CEO, Sony Mobile Communications. “En met ons nieuwe aanbod speciale accessoires kan je jouw tabletervaring nu nog verder verbeteren, of dit nu voor het werk of voor ontspanning, thuis of onderweg is.”

Onnavolgbare kijkervaring

De Xperia Tablet Z2 is ‘s werelds eerste tablet met een Live Colour LED display, dat dankzij de nieuwste BRAVIA-expertise van Sony, heldere, natuurlijke kleuren en perfect scherpe afbeeldingen in elk licht weergeeft. Het 10.1” Full HD TRILUMINOS™ Display for mobile is gecombineerd met de nieuwe Live Colour LED technologie van Sony, voor kleuren die nog nooit zo natuurlijk en levensecht zijn geweest. Voeg daar de unieke, intelligente X-Reality™ for mobile engine van Sony aan toe dat elke afbeelding analyseert op optimale kleur, scherpheid en contrast, en waarbij de superresolutie ontbrekende pixels reproduceert, voor de ultieme kijkervaring.

Allerbeste geluidservaring ooit

De Xperia Tablet Z2 biedt de helderste geluidskwaliteit met de Front Surround™ audiotechnologie van Sony, waardoor je perfect kunt genieten van dynamisch geluid. Nu kun je dankzij ‘s werelds eerste digitale geluidsonderdrukkingstechnolgie in een tablet ook van ononderbroken audio genieten terwijl je onderweg bent, zelfs als je in een luidruchtige trein of in het vliegtuig zit. Het omgevingsgeluid wordt hierdoor tot 98% onderdrukt wanneer de MDR-NC31EM Noise Cancelling headset wordt gebruikt.

‘s Werelds dunste en lichtste waterbestendige tablet

Met de Xperia Tablet Z2 aheeft Sony een tablet ontwikkeld die zowel prachtig dun als ontzettend draagbaar is. Door hoogwaardige materialen te gebruiken is elk detail zorgvuldig vormgegeven om ‘s werelds dunste (slechts 6,4 mm) en lichtste (slechts 426 gram voor het WiFi model en 439 gram voor het LTE / 3G model) waterbestendige tablet ter wereld te creëren waardoor hij extreem draagbaar is en comfortabel in de hand voelt, zelfs als je hem met slechts één hand gebruikt. Sony’s bejubelde OmniBalance design zorgt voor een elegante vorm die heerlijk dun is, doch vertrouwd robuust aanvoelt en in alle richtingen balans en symmetrie biedt voor een comfortabel gevoel en een prachtig uiterlijk vanuit alle invalshoeken. En zoals je mag verwachten van Sony, is deze lichtgewicht schoonheid geheel waterbestendig en houdt hij rekening met elke uitdagende dag in jouw leven.

Allerbeste entertainmenttablet ooit

Met de “What’s New” app kun je nieuwe en aanbevolen films, muziek, games en apps voor jouw plezier op de Xperia Z2 ontdekken – allemaal beschikbaar vanuit een informatieve en interactieve widget op het startscherm.

• De “WALKMAN®” en Movies applicaties bieden toegang tot een wereldwijde catalogus van meer dan 25 miljoen liedjes in de “WALKMAN®” app via Music Unlimited5 en tienduizenden films en televisieseries via de Movies app en Video Unlimited5 van het Sony Entertainment Network.
  • De Album app met PlayMemories™ Online6 maakt het eenvoudig om veilig al jouw foto’s en video’s te uploaden naar jouw favoriete Sony apparaten zodat je op al jouw apparaten van je content kunt genieten.

Verbeter jouw entertainmentervaring nog verder met de nieuwste tabletaccessoires. Creëer een Full HD TV kijkervaring met jouw tablet in combinatie met het BSC10 Bluetooth® Speaker dock met Magnetisch laadfunctie waarmee je met superieur geluid van al jouw online en offline entertainmentcontent kunt genieten – terwijl je tablet wordt opgeladen. De BRH10 Bluetooth® Remote met handenvrije functie voegt een complete afstandsbediening voor jouw multimedia toe aan je film- en game-ervaring. Daarnaast kun je eenvoudig gesprekken afhandelen via IP-bellen of reguliere gesprekken (alleen LTE / 3G variant). Verander jouw tablet in een spelcomputer met de Wireless Controller (DUALSHOCK®3), waarmee je tablet wordt voorzien van de meest intuïtieve PlayStation® gameplay.

‘s Werelds krachtigste tablet3

De Xperia Tablet Z2 is voorzien van de volledig geïntegreerde Qualcomm® Snapdragon™ 801 processor met 2,3 GHz processor quad-core Krait CPU die zeer goed presteert zonder de accu leeg te trekken. Geniet dankzij de verbeterde graphics van de nieuwste Adreno™ 330 GPU van een multimedia-ervaring met overweldigende visuals en 3D gaming.

De Xperia Tablet Z2 hoeft door de geïntegreerde Qualcomm Quick Charge 2.0 technologie ook minder lang opgeladen te worden. Met deze technologie worden apparaten tot wel 75 procent sneller opgeladen dan toestellen zonder de snellaadtechnologie. De grote 6000mAh lithium polymeerbatterij, in combinatie met de Battery STAMINA modus van Sony, biedt tot 10 uur ononderbroken multimediagebruik en meer dan 100 uur muziek afspelen, zonder dat je de batterij moet opladen.

Ook een zakelijke tablet

Verander je tablet in een laptop met het BKC50BT Bluetooth® Keyboard en de Tablet Cover Stand. Door de implementatie van OfficeSuite Pro 7 kun je oorspronkelijke Microsoft Office bestanden bekijken, bewerken en delen, waardoor je de flexibiliteit krijgt om overal en altijd te werken. De robuuste beveiligingsarchitectuur van de Xperia Tablet Z2 beschermt zowel je bedrijfsgegevens als je persoonlijke gegevens, terwijl het tegelijkertijd meerdere accounts ondersteunt die snel en eenvoudig ingesteld kunnen worden. En als Xperia nieuw voor je is of als je voor een upgrade gaat, dan is Xperia Transfer de eenvoudige manier om snel en zonder problemen jouw contactpersonen, foto’s, bladwijzers, apps, berichten en nog veel meer van je huidige Android of iOS tablet over te dragen.

Kwalitatief hoogwaardige foto’s en video’s met geïntegreerde Xperia camera apps

Leg onder alle lichtomstandigheden prachtige HD foto’s en video’s vast met de 8,1 MP camera met Exmor RS™ for mobile van de Xperia Tablet Z2. De Superior Auto modus combineert scèneherkenning met kwalitatief hoogwaardige en zeer goed presterende beeldverwerkingstechnologieën zoals HDR en ruisonderdrukking om automatisch het moment vast te leggen met de optimale instellingen. De 2,2 MP HD chatcamera aan de voorzijde is ideaal om even bij te praten met familie en vrienden. De vooraf geïnstalleerde Xperia camera apps voegen een extra dimensie plezier en creativiteit toe aan de camera-ervaring.

Samenvatting belangrijkste functies Xperia Tablet Z2

• 10.1” Full HD TRILUMINOS™ Display for mobile met Live Colour LED, ondersteund door X-Reality™ for mobile engine
  • S-Force Surround™ geluid en digitale ruisonderdrukking
  • ‘s Werelds dunste (6,4 mm) en lichtste (426 gram voor Wi-Fi / 439 gram voor LTE/3G) waterbestendige (IP55/IP58) tablet voor ultieme draagbaarheid
  • Qualcomm Snapdragon 801 processor met 2,3 GHz quad-core Krait CPU’s, 3GB RAM, 4G LTE en Battery STAMINA modus
  • Verkrijgbaar in zwart (alle versies) en wit (enkel 32 GB Wi-Fi)

Klik hier voor de volledige specificaties van de Xperia Tablet Z2

1 Tablet met een displaygrootte van 8 inch of groter. De Xperia™ Tablet Z2 is een waterbestendige tablet (overeenkomstig IP55/58††). De specificaties zijn op 30 januari 2014 geverifieerd door de SpecTRAX service van Strategy Analytics. Ga voor meer informatie over de resultaten van Strategy Analytics naar: www.sonymobile.com/testresults/. Overeenkomstig IP55 en IP58 is de Xperia™ Tablet Z2 beschermd tegen het binnendringen van stof en is de tablet waterbestendig. Mits alle poorten en klepjes goed gesloten zijn, is de tablet (i) beschermd tegen waterstralen onder lage druk vanuit alle denkbare richtingen overeenkomstig IP55 en/of (ii) kan de tablet gedurende 30 minuten tot 1,5 meter onder zoet water gehouden worden overeenkomstig IP58.

2 De Xperia™ Tablet Z2 bevat een uniek TRILUMINOS Display met Live Colour LED. De specificaties zijn op 30 januari 2014 geverifieerd door de SpecTRAX service van Strategy Analytics. Ga voor meer informatie over de resultaten van Strategy Analytics naar: www.sonymobile.com/testresults/

3 De Xperia™ Tablet Z2 is voorzien van een digitale ruisonderdrukkingstechnologie. De specificaties zijn op 30 januari 2014 geverifieerd door de SpecTRAX service van Strategy Analytics. Ga voor meer informatie over de resultaten van Strategy Analytics naar: www.sonymobile.com/testresults/

4 De Xperia™ Tablet Z2 bevat een Qualcomm Snapdragon 801 processor met 2,3 GHz quad-core Krait CPU, Adreno 330 GPU en 3GB RAM. De specificaties zijn op 30 januari 2014 geverifieerd door de SpecTRAX service van Strategy Analytics. Ga voor meer informatie over de resultaten van Strategy Analytics naar: www.sonymobile.com/testresults/

5 Sony Entertainment Network diensten zijn afhankelijk van beschikbaarheid per regio. Ga naar www.sonyentertainmentnetwork.com voor meer informatie. Het aantal beschikbare tracks binnen deze catalogus varieert per land en kan minder zijn dan aangegeven.

Richtprijzen (incl. BTW en recupelbijdrage)

Xperia Tablet Z2 16 GB Wi-Fi

499 EUR