Sony introduceert nieuwe noise cancelling headphones en smartphones op IFA 2017

Sony toont tijdens IFA 2017, de grootste Europese beurs op het gebied van consumentenelektronica in Berlijn, het nieuwe productassortiment. Voorafgaand aan de officiële opening van IFA heeft Sony op 31 augustus een persconferentie gehouden. Tijdens die persconferentie introduceerde de Europese CEO van Sony, Shigeru Kumekawa, diverse nieuwe producten. Hieronder worden deze innovaties per productcategorie toegelicht.

Audio en TV / Smart Home

Sony introduceert onder meer de opvolger van de MDR-1000X, die met veel lof werd aangekondigd op IFA 2016. Dit jaar worden drie headphones gelanceerd in de 1000X-serie: de WH-1000XM2 wireless over-ear headphone, de WI-1000X wireless neckband en de volledig wireless WF-1000X. Deze nieuwe serie is tevens uitgerust met "Adaptive Sound Control". Via deze functie herkent de headphone automatisch het gebruiksmoment en stelt het apparaat de noise cancelling in- of uit, afhankelijk van de situatie. Tevens lanceert Sony een vernieuwd h.ear-headphone assortiment met vijf nieuwe trendy kleuren.

Deze kleuren zijn uitstekend af te stemmen op de kledingstijl van iedere muziekliefhebber. Alle losse elementen van de headphones hebben namelijk dezelfde kleur. Deze passen perfect bij Sony’s nieuwste Xperia- en Walkman-productlijn.

77-inch BRAVIA A1 OLED

Sony kondigt tevens de nieuwe 77-inch 4K OLED BRAVIA A1-serie aan. Dit model biedt een ultieme entertainmentbeleving dankzij Sony’s unieke 4K HDR-processor X1Extreme en Acoustic Surface-technologie waarbij het geluid rechtstreeks uit het scherm komt. Op de stand van Sony is ook het bestaande assortiment 4K HDR Tv’s aanwezig. Onder meer demonstreert Sony de kracht van 4K HDR met de XE94/XE93-serie en de PlayStation4 Pro. Daarnaast is Dolby Atmos te beleven via de UBP-X800 Ultra HD Blu-ray-speler en HT-ST5000 Soundbar.

Eerste introductie 360°speakerLF-S50G met Google Assistant

Op het gebied van smart home lanceert Sony de LF-S50G draadloze speaker in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Deze 360°speaker is uitgerust met Google Assistant en vult de kamer met een hoogwaardig geluid. Via de "Gesture Control"-functie is het eenvoudig om het volume te regelen of naar een volgend nummer door te spoelen zonder de LF-S50G aan te raken. Door middel van een simpele handbeweging in de buurt van deze speaker zijn deze functies te gebruiken.

Eind dit jaar volgt voor diverse Sony BRAVIA-modellen een update voor Google Assistant. Het bedienen van de TV kan dan eenvoudig via de LF-S50G of BRAVIA afstandsbediening. Functies zoals het afspelen van een video, het laatste nieuws raadplegen, informatie opvragen over een film of wijzigen van zender worden zo kinderspel via voice control. Daarnaast zijn compatibele speakers en andere met Wi-Fi verbonden IoT-apparatente besturen wanneer zij met de Google Assistant samenwerken. Naast integratie met audio-video worden er demonstaties gegeven van andere toepassingen in huis. Bijvoorbeeld het tegelijkertijd afspelen van muziek in de woonkamer en keuken, terwijl ook recept- en restaurantinformatie via BRAVIA wordt weergegeven. Dankzij IPX3 spatbestendigheid is de LF-S50G zelfs geschikt voor gebruik in de keuken of badkamer. Wanneer de LF-S50G in de Benelux verkrijgbaar zal zijn is op dit moment niet bekend.

Xperia-smartphones

Sony Mobile kondigt drie nieuwe smartphones aan: De Xperia XZ1, Xperia XZ1 Compact en de Xperia XA1 Plus. Deze modellen zijn wereldwijd verkrijgbaar vanaf de herfst van 2017.

De Xperia XZ1 is naast de bekende technologieën van Sony, uitgerust met het nieuwe Motion Eye-camerasysteem, HDR5,2" Full HD-weergave en Hi-Res Audio. Een nieuwe functie is de 3D Creator, een oplossing om snel en eenvoudig 3D-objecten te scannen.

Bij de Xperia XZ1 Compact schuilt de kracht van Xperia in een compacte behuizing met een display van 4,6" en premium functies waaronder Motion Eye-camera, Hi-Res Audio, de innovatieve 3D Creator. De smartphone beschikt over een nieuwe groothoek-frontcamera die het gezichtsveld met 120 graden uitbreidt.Zowel de Xperia XZ1 als de Xperia XZ1 Compact worden aangedreven door de nieuwste Qualcomm Snapdragon 835 Mobile Platforms voor een zeer snelle internetverbindingen snelle prestaties.De nieuwe Xperia XA1 Plus beschikt over een premium 23MP-camera aan de achterkant, een Full HD-display van 5,5" en hoogwaardige geluidsweergave. Bovendien gaat de batterij zeer lang mee dankzij de grote 3430mAh-capaciteit.

4K Home Theater-projectoren

Sony breidt het succesvolle assortiment Home Cinema-projectoren uit met drie nieuwe modellen. Deze projectoren bieden een 4K HDR-kijkervaring en zijn ontworpen om bioscoopfans levensechte beelden te laten zien. Alle modellen leveren contrastrijke beelden vol details dankzij een native SXRD-paneel. Tevens zijn deze projectoren uitgerust met Reality Creation", een technologie die gebruikmaakt van een uniek algoritme om pixels perfect weer te geven. De drie nieuwe modellen: Een compacte premium VPL-VW760ES laserprojector met 4K HDR-beeld. Daarnaast de VPL-VW360ES met aanpasbare-beeldkwaliteitsfunctie om diverse content te bekijken. En de zeer gunstig geprijsde VPL-VW260ES die een uitstekend 4K HDR-beeld aflevert.

Sony’s Seed Acceleration Program

Sony introduceert verschillende producten en diensten die uit haar SAP-programma (Seed Acceleration Program) voortvloeien. Het betreft hier onder meer het toio toy-platform en de slimme kantooroplossing van Nimway. Via dit platform is het voor grootschalige bedrijven eenvoudig om veelvoorkomende kantoorproblemen op te lossen. Deze tool helpt werknemers om effectief een vergaderzaal te vinden, maakt beschikbare vergaderzalen inzichtelijk en biedt functies om collega’s te traceren in het gebouw. Nimway geeft tevens waardevolle informatie voor het management over hoe het kantoor wordt benut.

PlayStation Game- en netwerkdiensten

Vanzelfsprekend toont Sony op de IFA PlayStationVR. Onder meer de nieuwe game Farpoint zal worden gedemonstreerd. In deze game kan de PS VR Aim Controller worden ingezet om buitenaardse wezens te verslaan in een prachtig vormgegeven omgeving.

De Sony IFA stand bevindt zich in hall 20. Voor meer informatie bezoek www.sony.be

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een wereldwijde producent van audio-, video-, game-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met zijn muziek-, beeld-, computerentertainment- en onlinetoepassingen is Sony een pionier op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 72 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2016. Meer informatie op de internationale Sony-website: www.sony.net