Sony kondigt de beschikbaarheid van Netflix aan op z’n toestellen in België en Luxemburg

Sony Entertainment Network (SEN) verwelkomt een nieuwe partner in zijn aanbod. Met Netflix is voortaan een van de grootste on-demandaanbieders van films en tv-series via een groot aantal Sony-toestellen beschikbaar.

De Netflix-app is beschikbaar voor gebruikers van Sony BRAVIA-tv-toestellen, Blu-ray-spelers en home cinema-systemen1 maar ook voor de bezitters van een PlayStation®3 of PlayStation®4 van Sony. Voor gebruikers van mobiele toestellen, zoals Xperia-smartphones en -tablets, is er een Netflix Android-app die toegang geeft tot een persoonlijke Netflix-account om ook mobiel van het aanbod te kunnen profiteren.

Efficiënt streamen van 4K-content via het internet

De overdracht van 4K beeld- en geluidscontent via het internet wordt pas mogelijk met de efficiënte codering door de nieuwe HEVC (H.265)-standaard. Deze standaard wordt door alle nieuwe BRAVIA 4K Ultra HD-tv's van 2014 ondersteund, zodat de gebruiker direct via streaming van 4K-content kan genieten.

Oudere BRAVIA 4K Ultra HD-tv's zonder HEVC-ondersteuning2 worden bij de streaming van online 4K-content geholpen door de 4K-mediaspeler FMP-X5A van Sony. Dit toestel beschikt over een ingebouwde 4K HEVC-decoder en is voor oudere modellen de ideale oplossing voor de weergave van het almaar uitbreidende aanbod aan 4K-content.

Ontvangst van Netflix op Sony-producten

Om op producten van Sony te kunnen genieten van Netflix-content, moeten deze met het internet verbonden zijn. De Netflix-app verschijnt automatisch in het menu van het Sony Entertainment-netwerk.

Voor het gebruik van Netflix is de aanmaak van een user account op www.netflix.beofwww.netflix.luvereist. De aanmeldgegevens moeten vervolgens op het compatibele Sony-toestel worden ingevoerd, waarna de gebruiker onmiddellijk toegang heeft tot de Netflix-content. Netflix biedt nieuwe klanten de mogelijkheid het aanbod gedurende 1 maand gratis uit te proberen. Als ze tot voortzetting besluiten, betalen ze een maandelijkse vergoeding van 7,99 EUR voor 1 aangesloten toestel tot de dienst in SD kwaliteit, 8,99 EUR voor 2 toestellen in HD kwaliteit (1080p) en 11,99 EUR voor tot 4 toestellen in HD en Ultra HD 4K kwaliteit. Het abonnement kan maandelijks worden opgezegd.

Sony heeft een breed gamma producten dat op eenzelfde Netflix-account kan aangesloten worden. Op deze manier kan de gebruiker een film beginnen kijken op z’n smartphone of Xperia Tablet en, eenmaal thuisgekomen, verder kijken op z’n smart TV.

Compatible BRAVIA tv-modellen van Sony

De Netflix-app is automatisch beschikbaar op alle Sony BRAVIA tv-modellen vanaf het verkoopjaar 2012, dus ook op het model KD-65X9005B dat onlangs door EISA3 werd bekroond als “Europese 4K Ultra HD-tv-toestel van 2014-2015” en op de gloednieuwe BRAVIA S90 4K-Ultra HD serie met perfect gebogen scherm.

Ook alle Blu-ray Disc-spelers en home cinema-systemen die over een internetaansluiting beschikken (vanaf verkoopjaar 2012) zijn compatibel met de Netflix dienst.

Het aanbod van Netflix is in België en het Groothertogdom Luxemburg vanaf 19 september 2014 verkrijgbaar voor alle compatibele Sony-producten.

1 Geldt voor modellen die sinds 2012 werden ingevoerd.

2 Modellen KD-84X9005, KD-65X9005A en KD-55X9005A.

3 European Imaging and Sound Association

• netflix
  • bravia

Over Sony
Sony Corporation is een toonaangevende fabrikant van audio-, video-, game- en communicatieproducten en belangrijke IT-producten voor particuliere en zakelijke gebruikers. Met de activiteiten op het gebied van muziek, beeld en computerentertainment en met de online activiteiten is Sony wereldwijd marktleider in elektronica en entertainment. Sony had een geconsolideerde jaaromzet van ongeveer USD 75 miljard voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2014. Wereldwijde website van Sony: http://www.sony.net/.