Sony kondigt Xperia™ Tablet Z aan – ‘s werelds dunste 10’’ tablet wordt wereldwijd verkrijgbaar

25 februari 2013, 09.15 CET, BARCELONA – Sony Mobile Communications (“Sony Mobile”) kondigt vandaag op het Mobile World Congress aan dat de Xperia Tablet Z – de dunste* 10’’ tablet ter wereld – vanaf Q2 2013 wereldwijd verkrijgbaar zal zijn. Daarnaast zal Sony’s flagship smartphone, de Xperia Z, vanaf vandaag overal ter wereld in de winkels liggen. Sinds zijn lancering in januari heeft de Xperia Z reeds 13 prijzen gewonnen en is het de meest wijdverspreide Sony smartphone ooit, met 140 verkoopkanalen binnen 60 markten overal ter wereld. Beide producten combineren vooraanstaande eigenschappen met het allerbeste van Sony op het gebied van technologie, entertainment, design en connectiviteit.

Ongekend tablet design
De Xperia Tablet Z is de meest vooraanstaande, hoogwaardige 10.1” LTE Android tablet ter wereld. Vervaardigd met hoogwaardige materialen en met eenzelfde overweldigende OmniBalance design als haar smartphone zusje, is de Xperia Tablet Z met haar 6,9 mm en 495 gram ook nog eens ongelofelijk dun en licht. Verkrijgbaar in zwart en wit en in een versie met LTE of WiFi, is dit het eerste tablet dat op Qualcomm®’s Snapdragon™ S4 Pro asynchrone quadcore processor draait en is het de meest waterbestendige ooit (IP55 & IP57), waardoor het immuun wordt voor ongelukjes met water en vochtigheid.**

De Xperia Tablet Z tilt entertainment naar een hoger niveau door superieure eigenschappen en Sony technologie te combineren met apparaatoverstijgende connectiviteit en een consistente gebruikerservaring”, aldus Kaz Tajima, Corporate Vice President, Head of UX Creative Design and Planning bij Sony Mobile Communications. “De Xperia Tablet Z bekrachtigt onze intentie een leider te worden binnen de markt van vooraanstaande Android toestellen, door voort te bouwen op de principes gevestigd door de Xperia Z en ze perfect te optimaliseren voor de tablet.

Geïntegreerde Sony technologie
De Xperia Tablet Z bevat de allerbeste Sony technologie. Met een 10.1” Full HD WUXGA Display, ondersteund door de Mobile BRAVIA Engine 2, wordt de gebruiker voorzien van geoptimaliseerde kleuren en een kristalheldere, televisieachtige kijkervaring. Het maakt met een 8MP camera met “Exmor R for mobile” aan de achterzijde en een 2MP camera aan de voorzijde ook gebruik van Sony’s camera-expertise. Zo kunnen de allermooiste beelden in alle omstandigheden worden vastgelegd. Sony’s S-Force Front Surround 3D zorgt in combinatie met Sony’s Clear Audio+ modus en het innovatieve gebruik van twee geïmplementeerde speakers met vier ‘speakerkamers’ aan de linker- en rechterhoek voor een te allen tijde indrukwekkende audio-ervaring. De Xperia Tablet Z bevat tevens een STAMINA modus, Sony’s unieke technologie die de levensduur van de batterij aanzienlijk verhoogt. De WiFi-variant heeft een opslagcapaciteit van 64GB met een optionele SD-kaart.

Naadloze One-touch connectiviteit
De Xperia Tablet Z bevat meer connectiviteitsopties dan elke andere tablet. Het is voorzien van Sony’s One-Touch functies waarmee gebruikers uiterst gemakkelijk content kunnen overdragen van de Full HD tablet naar de televisie, tablet naar speakers of telefoon naar tablet, door ze alleen maar tegen elkaar aan te houden. One-touch functies vormen een belangrijk onderdeel van Sony’s toestelgamma dit jaar en geen enkel ander consumentenelektronicabedrijf zal zoveel NFC-producten op de markt brengen. Met de universele afstandsbediening kunnen gebruikers met hun tablet de televisie en andere Sony apparaten bedienen – evenals producten van andere merken. Hierdoor krijgt het apparaat een zeer centrale functie in ieder huis. TV Sideview is een nieuwe applicatie waarmee de gebruiker de televisie op een geheel nieuwe manier zal kunnen bedienen.***

Sony’s media-applicaties
Sony’s kenmerkende media-applicaties - “WALKMAN” en Album – zorgen ervoor dat gebruikers ongeacht hun apparaat onbeperkt van content kunnen genieten. Deze applicaties geven ook toegang tot het Sony Entertainment Network ecosysteem, met inbegrip van de 18 miljoen liedjes van Music Unlimited, maar ook tot Facebook integratie.****

Accessoires Xperia Tablet Z
De Xperia Tablet Z zal worden gelanceerd met een aantal accessoires, waaronder een laadstation, een LCD Screen Protector en een lederen hoes. Deze laatste zal verkrijgbaar zijn in zwart, wit of rood. De accessoires zijn verkrijgbaar bij Sony winkels of geregistreerde retailers.

De Xperia Tablet Z zal worden gelanceerd met Android 4.1 (Jelly Bean) en kan na de lancering worden geüpgrade naar 4.2 voor de meest recente Android gebruikerservaring.

Richtprijzen Xperia Tablet Z
Aangezien de Xperia™ Tablet Z beschikbaar zal zijn in de loop van Q2 2013 zullen wij de bevestigde prijzen in een later stadium communiceren.

Belangrijkste kenmerken Xperia Tablet Z

• 10.1” Full HD 1920 x 1200p WUXGA Display met Mobile BRAVIA Engine 2
  • S-Force Front Surround 3D
  • ‘s Werelds dunste design met 6,9 mm, en lichtgewicht met 495 gram voor 10,1” waterbestendige tablets