2XU ¾ kompressionstights er testvinder

Løbemagasinet har testet løbetights med følgende parametre: pasform, isolation, vindbeskyttelse, tørreevne, ventilation, muskelstøtte og helhedsindtryk. 2XU ¾ kompressionstights er testvinder med et totalbedømmelse på 5 av 6 mulige. Testen blev udført af testløberne hvor de løb i produkterne og foretog en sammenlignende vurdering baseret på kvaliteten af de indkomne tights. Tørreegenskaberne har løbemagasinet testet mere ”videnskabeligt” med en vandbalje, et tørrestativ og et stopur.

Testparametre:
Pasform: Sidder de godt de rigtige steder uden at genere og uden at krybe op/ned under bevægelse?
Isolation: I hvilken grad isolerer produktet, så du kan holde på varmen?
Vindbeskyttelse: I hvilken grad fungerer materialet vindafvisende?
Tørreevne: Tørrer materialet hurtigt igen, hvis det er blevet vådt?
Ventilation: Et udtryk for åndbarhed og evt. placering af særlige ventilerende paneler.
Muskelstøtte: Sidder tighten stramt? I den høje skala bliver dette til kompression.
Helhedsindtryk: Hvordan vurderer testløberne produktet som allround løbetights?

Løbemagasinet: ”Lækre 3/4 kompressionstights fra 2XU, der imødekommer behovet for kompression om sommeren. Design og pasform er nærmest identisk med den lange Elite Compression tight, dvs. en flot designet tight med store reflekterende logoer på lårene. Tighten er ikke er så stram, at man bliver kvalt. Kompressionen virker dynamisk, maven bliver ikke klemt af, og der er ok plads i skridtet, så materialet ikke trækker i syningerne. Henover læggen har man undladt kompression, hvilket giver fin mening ift. komforten og fleksibel brug som makkerpar til et par kompressionsstrømper, når temperaturen falder sidst på sæsonen.

Detaljer: justersnor i linningen, store reflekterende logoer på siderne. Lille indvendig nøglelomme i ene side.”

Pasform: 5,5/6
Isolation: 3/6
Vindbeskyttelse: 4/6
Tørreevne: 4,5/6
Ventilation: 3/6
Muskelstøtte: 4,5/6
Helhedsindtryk: 5/6

• Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler

• sport
  • testvinder
  • 2xu
  • enjoy sport danmark
  • kompression
  • kompressionstøj

Enjoy Sport er et af sportsbranchens hurtigst voksende firmaer inden for teknisk sportsbeklædning. Mest kendt for salg af 2XU-kompressionstøj samt 2XU-våddragter, tri-, løbe- og cykeltøj. Alt er træningstøj af en meget høj teknisk kvalitet. Verden over anses 2XU-kompressionstøj for at kunne byde på det sidste nye inden for kompressionstøj, altså det allerbedste, du kan få fingre i. Kompressionstøjet er lavet i kvalitetsmaterialet PWX med medicinsk, gradueret tryk, som giver øget blodcirkulation, færre muskelvibrationer, hvilket begge fører til mindre stive muskler, øget udholdenhed, hurtigere restitution og forebyggelse af skader. Tøjet er beregnet til alle slags mennesker før, under og efter træningen. Hvad enten de træner lidt eller meget. Enjoy Sport er grundlagt og drives af engagerede, professionelle og kundeorienterede  mennesker med en baggrund i dansk top- og bræddeidræt. Du er velkommen til at kontakte os på info@2xu.dk.

Erik Eriksen

Pressekontakt Salgsansvarlig +45 5134 0270