Pressemeddelelse -

​Hvordan påvirker 2XU Kompression din evne til at træne Hjertet - HEART NOT HYPE

Studier foretaget af AIS, Australian Institute of Sport, viser at anvendelsen af 2XU kompressions beklædning støtter hjertets arbejde under træning. Beklædningen giver øget cirkulation og det øgede venetryk øger blod tilstrømningen til hjertet, hvilket igen bidrager til at øge hjertets kapacitet til at pumpe frisk iltmættet blod til musklerne. Tilsammen med en øget stabilisering af muskelmassen som giver mindre trætte muskler, giver 2XU kompression, anvendt korrekt, idrætsfolk en mulighed for at træne smartere, præstere bedre og at restituere sig hurtigere.

2XU lancerede den 24. februar, under en Heart not Hype summit i New York, sin første globale kampagne som fremhæver menneskets drivende kraft - hjertet. På summit blev hjertet diskuteret og om hvordan det kan trænes både fysisk og emotionelt. Der blev endda lanceret en Heart-video som fortæller om atleter som både på fysisk og emotionelt niveau sætter sit hjerte på spil, mens de træner i 2XU kompressions beklædning for at kunne træne smartere, præstere bedre og restituere sig hurtigere end nogensinde før.
Se videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=yHiqNKu_qWY

Under Summit blev der afspillet nogen korte videoer, hvor velrenommerede forskere fra Australien og USA fokuserer på vigtige studier og resultater, vedrørende effekten ved at benytte 2XU kompressions beklædning under træning og til restitution.
Her kan du se en forkortet version af Summit´en:

Ekspert interviewene fra blandt andet forskere fra AIS (Australian Institute of Sport) finder du her:

Bliv med på den ultimative Training Camp – Heart not Hype – I Californien, USA

I forbindelse med lanceringen tilbyder 2XU forbrugere en chance til at vinde en plads i den ultimative Training Camp- money can´t buy- i Californien, USA. I de nordiske lande tilbydes 2 personer at opleve drømme træningsrejsen. Gevinsten inkluderer fly, 3 nætters hotel + mad samt flere trænings pas indenfor cross-træning, styrke, bevægelighed, mobilitet, hurtighed, kostvejledning etc.

Training Camp kommer til at blive ledet af 2XU´s Jeff Nichols, træningsfysiolog og tidligere US Navy Seal. Vinderne kommer til at opleve en trænings lejr udover det sædvanlige. De kommer til at få en god opfattelse af , hvordan man får det bedste frem i sig selv både mentalt og fysisk.

Konkurrencen er nu ”live” på 2XU hashtag HEARTNOTHYPE-micropage http://heart.2xu.com/og løber frem til 25 marts. Du skal være mindst 18 år for at deltage i konkurrencen. Træningsrejsen bliver gennemført 12-19 april, 2015 i Californien,USA.

Yderligere detaljeret information vedrørende træningsturen findes på http://heart.2xu.com/.

For nærmere information kontakt, Erik Eriksen, erik@2xu.dk

• Sundhed, sundhedsvæsen, lægemidler

• kompressionstøj
  • hurtigere restitution
  • 2xu
  • 2xu danmark
  • 2xu denmark
  • heart not hype

Enjoy Sport er et af sportsbranchens hurtigst voksende firmaer inden for teknisk sportsbeklædning. Mest kendt for salg af 2XU-kompressionstøj samt 2XU-våddragter, tri-, løbe- og cykeltøj. Alt er træningstøj af en meget høj teknisk kvalitet. Verden over anses 2XU-kompressionstøj for at kunne byde på det sidste nye inden for kompressionstøj, altså det allerbedste, du kan få fingre i. Kompressionstøjet er lavet i kvalitetsmaterialet PWX med medicinsk, gradueret tryk, som giver øget blodcirkulation, færre muskelvibrationer, hvilket begge fører til mindre stive muskler, øget udholdenhed, hurtigere restitution og forebyggelse af skader. Tøjet er beregnet til alle slags mennesker før, under og efter træningen. Hvad enten de træner lidt eller meget. Enjoy Sport er grundlagt og drives af engagerede, professionelle og kundeorienterede  mennesker med en baggrund i dansk top- og bræddeidræt. Du er velkommen til at kontakte os på info@2xu.dk.

Erik Eriksen

Pressekontakt Salgsansvarlig +45 5134 0270