3 er klar med ny ”strikke kampagne” til familierne

Med budskabet ”Strik den smarteste løsning sammen” står ”The Hoff” i front for en helt ny kampagne fra teleselskabet 3, som skal hjælpe de danske familier med at samle deres mobilabonnementer. En ny undersøgelse fra Wilke udarbejdet i samarbejde med 3 viser nemlig, at 24 % af de danske familier har svært ved vurdere, hvilken samlet løsning, der passer bedst til deres families behov.

I de kommende uger kan danskerne se David Hasselhoff rulle sig ud på TV-skærmene og på biograflærredet med strikketøj foran pejsen og en markant familieforøgelse. Han har nemlig ikke kun én hund, men hele fire omkring sig. Budskabet i den nye kampagne er enkelt – med 3Deling får du en samlet løsning til hele familien. En ny undersøgelse fra 3 viser nemlig, at en af udfordringerne ved at samle familiens abonnementer er, at danskerne har svært ved at vurdere, hvilken løsning, der passer bedst til dem. Derfor satser 3 med denne kampagne på at hjælpe de danske familier med at strikke den bedste løsning sammen til hele familien og give dem et samlet overblik, så de ikke går glip af de store besparelser, der er ved datadeling med familien.

”En tredjedel af vores privatkunder har mere end et abonnement og bruger allerede 3Deling, og med denne kampagne håber vi på, at få endnu flere med. Mobilabonnementer er på mange måder gået fra at være et individuelt anliggende til noget, man sagtens kan dele. Især familier med børn kan se fordelen i at dele abonnementer på tværs. Men det kan være svært at gennemskue, hvilken løsning, der passer til ens familie, og derfor vil vi med denne kampagne vise, hvor enkelt det kan gøres”, Frederik Grønlund Scholten, som er Head of Marketing hos 3.

Manglende overblik
I stedet for hver måned at betale for meget for data, der ikke bliver brugt eller betale ekstra for at toppe data op, så får 3’s kunder med 3Deling muligheden for at vælge den samlede datamængde, der passer til familiens behov og så blot supplere med det antal tale- og dataabonnementer, de har brug for. Nye tal fra 3 viser nemlig, at 30 % af de danske familier ikke har et overblik over deres samlede dataforbrug.

”Mange familier har for travlt i hverdagen til at sætte sig ind i, om der er penge at spare ved at samle deres mobilabonnementer – eller måske ved de slet ikke, at muligheden findes. Derfor sætter vi med denne kampagne ekstra fokus på, at uanset hvilken løsning man som familie har brug for, så kan vi ordne det. Erfaringer viser os, at der ofte er nogle i familien som altid løber tør for data, før måneden er omme, og andre bruger aldrig al deres data op, og her er 3Deling en kæmpe fordel, da dataen er samlet i en fælles pulje, som alle i familien deler. Man får derfor det optimale udbytte af sit mobilabonnement,” siger Frederik Grønlund Scholten.

Alle 3Delingsabonnementer har 3LikeHome

Løbende abonnementstjek

Én samlet regning

Nemt at skifte eller ændre abonnementer løbende

Plusabonnementer fra kun 80. kr./md./pers.

Om Wilke analysen:
Gennemført i august 2017 med 500 respondenter. Spørgsmålene er multiple og er et udsnit af en samlet undersøgelse.

Q1. Hvad ser I som den største udfordring ved at samle alle familiens mobilabonnementer hos ét teleselskab?

At skulle opsige og flytte abonnementer 16,0%
At vi får én samlet regning for alle abonnementer 7%
Det kan være uoverskueligt at finde ét teleselskab til alle vores abonnementer 13%
Jeg ved ikke, hvilket teleselskab jeg skulle vælge 14%
Jeg har svært ved at vurdere, hvilken samlet løsning der passer bedst til min families behov 24%
Jeg kan ikke se udfordringer ved at samle familiens mobil- og bredsbåndsabonnementer 42%
Andet 8,7%

Q2. Har I et klart billede af, hvad jeres samlede dataforbrug er?

Ja 21%
Ja, nogenlunde 49%
Nej, det er for uoverskueligt 11%
Nej, vi har for travlt i hverdagen 8%
Nej, det interesserer os ikke 11%

Kontakt Lotus Ankjær Hedebroe, Communications Advisor, 3 Danmark, e-mail:lotus.hedebroe@3.dk, mobil: 31 20 08 48.